Emlak Terimleri

Emlak alım satım vergisi nasıl hesaplanır?

Gayrimenkul alım satım işlemlerinde tapu dairesindeki işlemlerin tamamlanabilmesi için belli oranda vergi ödemesinin yapılması gerekiyor. Peki, emlak alım satım vergisi nasıl hesaplanır? İşte emlak tapu harçları...

Emlak alım satım vergisi nasıl hesaplanır?

Gayrimenkul alım satım işlemlerinde tapu dairesindeki işlemlerin tamamlanabilmesi için belli oranda vergi ödemesinin yapılması gerekiyor.


Tapu harcı olarak da bilinen emlak alım satım vergisi kapsamında ödenecek bedel, her sene yeniden belirlenen oranlar üzerinden hesaplanıyor.


2014 yılında yapılan düzenlemelere göre emlak alım satım vergisi binde 20 olarak belirlendi. Bu oran, hem alıcı hem de satıcı tarafından ayrı ayrı ödeniyor.


Örneğin satış değeri 200 bin TL olan gayrimenkulün emlak alım satım vergisi için ödenmesi gereken bedel 4 bin TL olarak hesaplanıyor.


Bu bedel, hem alıcıdan hem de satıcıdan alınıyor. Diğer emlak alım satım vergisi diğer hesaplama örnekleri şu şekilde sıralanıyor:


Emlak alım satım vergisi 2014..

-500 bin TL satış değeri olan gayrimenkul için 10 bin TL,

-400 bin TL satış değeri olan gayrimenkul için 8 bin TL,

-300 bin TL satış değeri olan gayrimenkul için 6 bin TL,

-200 bin TL satış değeri olan gayrimenkul için 4 bin TL,

-100 bin TL satış değeri olan gayrimenkul için ise 2 bin TL.


Tapu işlemleri için gerekli belgeler:

Tapu işlemleri için gerekli belgeler, alıcıdan talep edilen ve satıcıdan talep edilen gerekli bilgiler ile söz konusu gayrimenkule ilişkin belgeler olmak üzere 3 kategoride karşımıza çıkıyor.


- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.


- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.


- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.



Tapu işlemleri yönetmeliği!