Emlak Terimleri

Emlak vergisi için nasıl başvurulur?

Taşınmaz mal satın alan ve dolayısı ile emlak vergisi mükellefi olan kişilerin ilgili belediyelerin emlak servislerine müracaat etmeleri gerekiyor. Peki, emlak vergisi için nasıl başvurulur?

Emlak vergisi için nasıl başvurulur?

Emlak vergisi, 1319 sayılı Emlak Vergi Kanununa göre Türkiye sınırları içerisinde yer alan arazi, arsa ve binalar için ödeniyor. 


Bu tür taşınmaz mal satın alan ve dolayısı ile emlak vergisi mükellefi olan kişilerin ilgili belediyelerin emlak servislerine müracaat etmeleri gerekiyor. Peki, emlak vergisi için nasıl başvurulur?


Emlak vergisi beyannamesi, taşınmaz malın satın alındığı senenin sonuna kadar verilebiliyor. Buna göre 2015 yılı içinde gayrimenkul sahibi olan kimselerin 31 Aralık'a kadar ilçe belediyesine gitmeleri gerekiyor.


Emlak vergisi bildirimi için ilgili birime giden mükellefler her bir gayrimenkul türü için (arsa,arazi,bina ve işyeri )  ayrı ayrı bilgi formu doldurmak zorundalar. 


Emlak bildirimi için; tapu fotokopisi, binalar için yapı kullanma izin fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak ve numarası) beyan sahibinin ikamet ve arsa işyeri adresi, vergi numarası ve T.C. kimlik numarası ile müracaat edilmeli. 


Vergi dairesinde tapu alış tarihi ve satıcının bildirimde bulunup bulunmadığını göz önüne alarak gerekli işlem yapılıyor. Eğer cezai durum sözkonusu ise ....’nun 376. md. Göre dilekçe verilerek ceza indiriminden yararlanılıyor. 


Aralık ayında emlak vergisi ödenir mi?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com