Emlak vergisi ödemek için ne gerekiyor?
Emlak vergi ödemeleri için öncelikle yeni gayrimenkul alımlarında gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye beyanname verilmesi gerekiyor. Peki, emlak vergisi ödemek için ne gerekiyor? İşte emlak vergisi ödemeleri...
Emlak vergisi ödemek için ne gerekiyor?
Gayrimenkul sahibi olan vatandaşların her sene devlete vergi ödemeleri gerekiyor. Vergi ödemeleri için öncelikle yeni gayrimenkul alımlarında gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye beyanname verilmesi gerekiyor.
Emlak vergisi için beyannamelerin satın alımın gerçekleştiği yılın sonuna kadar verilmesi gerekiyor. Emlak vergisi için mükellefiyet, gayrimenkulün satın alındığı yılın bir sonraki senesinde başlıyor.
Emlak vergisi beyannamesini; Binanın maliki,varsa intifa hakkı sahibi, her ikisi de yok ise binaya ve araziye malik gibi tasarruf edenler veriyor.
Emlak vergisi beyannamesi için; tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, vergi numarası, o yıla ait bedelde damga pulu ile birlikte ilgili olduğu belediyenin Gelir Servisine başvurulmalıdır.
Emlak vergisi ödemek için ne gerekiyor?
Gayrimenkuller için ödenmesi gereken emlak vergisi, belediyelere ödeniyor. Emlak vergisi için ödenecek bedel rayiç bedeller üzerinden emlak vergisi oranlarının hesaplanması ile tespit ediliyor.
Emlak vergisi oranları:
Normal Yörelerde
Binalarda Binde 2
Meskenlerde Binde 1
Arazilerde Binde 1
Arsalarda Binde 3
Büyükşehir Belediyesi
Binalarda Binde 4
Meskenlerde Binde 2
Arazilerde Binde 2
Arsalarda Binde 6