Emlak vergisi ödemek için gerekli evraklar!
1319 sayılı kanun gereğince Türkiye sınırları içerisinde kalan tüm taşınmaz mallar için emlak vergisi ödeniyor. İki eşit taksit halinde verilebilen emlak vergisi ödemek için gerekli evraklar nelerdir?
Emlak vergisi ödemek için gerekli evraklar!
1319 sayılı kanun gereğince Türkiye sınırları içerisinde kalan tüm taşınmaz mallar için emlak vergisi ödeniyor. Vergi Mart, Nisan, Mayıs ve Kasım ayı olmak üzere iki eşit taksit halinde ödeniyor.
Vergi taşınmazın bağlı olduğu belediyeye ödeniyor. Gayrimenkul şehir dışında ise tüm belediyelerden PTT Havalesi veya Belediyelerin Banka Hesap Numaralarına Emlak Vergisi Mükellef numarasının yazılması şartıyla ödemeleri kabul edilebiliyor.
Ayrıca, belediyenin e-belediye sistemini kullanıyor olması halinde, vergi borcu internet üzerinden de ödenebiliyor. Emlak vergisi ödemek için gerekli evraklar nelerdir?
Vergi ödemesi için mükellefin kimlik ve sahip olduğu taşınmazın bilgileri ile belediyeye müracaat etmesi gerekiyor. Vergi için ödenecek bedel taşınmazın türüne, değerine ve bağlı olduğu belediyeye göre hesaplanıyor.
Emlak vergisi oranları 2015:
Büyükşehir Belediyesi
Binalarda Binde 4
Arazilerde Binde 2
Arsalarda Binde 6
Normal Yörelerde
Binalarda Binde 2
Arazilerde Binde 1
Arsalarda Binde 3
Emlak vergisinden muaf olmak için ne yapılır?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com