Emlakçı olmak için gerekli belgeler!
Emlakçının taşınmaz mallar için görevi alıcı/ kiracı ile satıcı/kiralayanı bir araya getirmek oluyor. Peki, emlakçı olmak için neler gerekli? Emlakçı olmak için gerekli belgeler nelerdir?
Emlakçı olmak için gerekli belgeler!
Bir gayrimenkulün alım satımı, kiralanması veya arsa üzerine inşaat yapımı gibi işlerde taraflar arasında aracılık yapmak veya bu işlere ilişkin sözleşmelerin yapılması için gereken ortamı oluşturmak üzere emlakçı taraflar arasında sözleşme yapar.
Emlakçının görevi alıcı/kiracı ile satıcı/kiralayanı bir araya getirmek oluyor. Peki, emlakçı olmak için neler gerekli? Emlakçı olmak için gerekli belgeler nelerdir?
Türkiye’de emlakçı olmak için herhangi bir diplomaya sahip olma şartı aranmıyor. Ancal, emlak ofisi açmak için meslek odası kaydı, Vergi dairesi kaydı, Bağ-kur kaydı, Belediye ruhsatı gibi belgeler mutlaka isteniyor.
Emlakçı olmak için gerekli belgeler:
Meslek odası kaydı
Vergi dairesi kaydı
Bağ-kur kaydı
Belediye ruhsatı
Şimdi de dilerseniz emlakçılar meslek odasına kayıt için gerekli belgelere bir göz atalım:
Beş adet fotoğraf
Nufus cüzdanı fotokobisi
Vergi levhası fotokobisi
İkametgah
Öğrenim belgesi fotokobisi
Esnaf ve Sanatkarlar Odası İçin Gerekli Belgeler:
Nüfus Cüzdan Fotokopisi
Resimli ikametgah ilmühaberi
Vergi Levhası Fotokopisi
Vekaletname (İşlemleri Bir Başkası Takip Ediyorsa)
Vergi Dairesine Başvururken Gerekli Belgeler
Nüfus cüzdanı sureti
İmza sirküleri
İse başlama formu
Nüfus cüzdanı fotokopisi
İkametgah ilmühaberi
Tapu fotokopisi veya kira kontratosu
Maliye Bakanlığı Denetim Elemanlarının Denetim Sırasında İstediği Belgeler:
Fatura cildi
Vergi levhası
KDV tabelası
Emlakçı kanunu!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com