06 / 11 / 2024

Erciş'e MEB, Turksat ve Turkcell işbirliğiyle çağrı merkezi!

 Erciş'e MEB, Turksat ve Turkcell işbirliğiyle çağrı merkezi!

Van’ın Erciş İlçesi, Milli Eğitim Bakanlığı, Turksat ve Turkcell’in şirketlerinden Turkcell Global Bilgi’nin işbirliğiyle 120 kişiye istihdam sağlayan bir çağrı merkezine sahip oldu




Çalışanların yüzde 50’sini oluşturan engelli sayısıyla da öne çıkan çağrı merkezinin 3 milyon TL yatırımla ilçede Şeker Fabrikası”ndan sonra en büyük istihdamı sağlayacağı belirtildi.


Karaman yerine Erciş


Erciş Çağrı Merkezi, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve yetkililerin katıldığı törenle açıldı. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, çağrı merkezinin ilk etapta Karaman’da yapılması için ihaleye çıkıldığını deprem sonrasında planın değişerek Erciş’e yapıldığını anlattı. Dinçer, şöyle konuştu: “Karaman benim memleketim ancak depremden sonra ihaleyi kazanan firmayla da konuşarak çağrı merkezini Erciş’e kurmaya karar verdik. Burası Turkcell ve Turkcell Global Bilgi’nin de desteğiyle Türkiye’nin en ucuz hizmet veren çağrı merkezi oldu. Ayrıca daha önce üç çalışta açılan telefon sistemi burada bir çalışta açılan telefonla daha da ileriye taşındı.”


İki bin yeni derslik


MEB’e bağlı 147 numaralı çağrılara yanıt verecek olan merkezin, daha önceki üç aylık dönemde en çok dışardan öğrenime ilişkin sorular için arandığını söyleyen Dinçer, gelecek eğitim öğrenim dönemine kadar 2 bin civarında dersliğin tamamlanacağını belirtti. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer de, Türkiye’de çağrı merkezi sektörünün 1.5 milyar TL’lik bir sektöre ulaştığını ancak hâlâ yeterli doyuma ulaşmadığını belirterek şöyle konuştu: “Amerika’da her 200 kişi, Avrapa’da ise her 400 kişi için, Türkiye’de ise her bin 800 kişi için için bir çağrı merkezi masası var. Geçen yıl çağrı merkezleri yüzde 22 büyüdü.”


Kapasiteyi artıracağız


Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ise çalışanların bir çoğunun Erciş’ten bir kısmının da Van’dan geldiğini belirterek şunları söyledi: “İletişim merkezinde çalışacak kardeşlerimizin yüzde 50’si engelli. Biz geriye değil ileriye bakacağız. Geleceği daha güzel yapmak için çalışacağız. İlk etapta 120 kişiye istihdam sağlayacak merkezin kapasitesini önümüzdeki dönemde artırmalı planlıyoruz. Van için hazırladığımız kumbaramızda 9 milyon TL para birikti. 200’den fazla öğretmenimize öğretmen köyü yapacağız.”


Şeker fabrikasından sonra en büyük yatırım


Van Valisi Münir Karaloğlu, çağrı merkezinin Şeker Fabrikası’ndan sonra en fazla istihdam sağlayan kurum olduğunu belirterek, “İşsizliğe en kolay çarelerden bir tanesi bu çağrı merkezleri. Hem BTK’dan hem de Turkcell’den Van’a da bu çağır merkezlerinin yenisini bekliyoruz” diye konuştu. 


Çilem Kaya / HÜRRİYET


Geri Dön