Erdal Bahçıvan: OSB’ler demiryoluyla limanlara açılmalı!
İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan yaptığı açıklamada organize sanayi bölgeleri ve üretim merkezlerine yönelik taşımacılık sistemini geliştirecek düzenlemelerin acilen yapılması gerektiğini belirtti
İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, ekonomik katma değer oluşturmak için organize sanayi bölgeleri ve üretim merkezlerine yönelik karadan denize kombine taşımacılık sistemini geliştirecek yasal ve idari düzenlemelerin acilen yapılması gerektiğini söyledi.
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclisi, ekim ayı toplantısı “Türkiye’nin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Vizyonu’nun Ekonomimiz ile Sanayimizin Rekabet Gücü ve Geleceği Açısından Önemi” ana gündemi ile dün yapıldı. Açılış konuşmasını İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan’ın yaptığı toplantıya, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan konuk konuşmacı olarak katıldı.
İSO Meclisi’nin ana gündem maddesine ilişkin görüşlerini paylaşan Bahçıvan, dünya nüfusunun 7 milyar kişiye, ekonomik büyüklüğün yıllık 70 trilyon dolara ulaştığı günümüzde haberleşme ve ulaştırmanın ekonominin en temel unsurlarından birisi olduğunu vurguladı.
Türkiye’de son yıllarda Marmaray, üçüncü Boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi projelerle taşımacılıkta önemli mesafeler kaydedildiğini dile getiren Bahçıvan, ekonomik katma değer oluşturmak için OSB’lere ve üretim merkezlerine yönelik kombine taşımacılık sistemini geliştirecek yasal ve idari düzenlemelerin acilen yapılması gerektiğini söyledi.
Bahçıvan, “Sanayinin demir yollarından faydalanması için üretimin yapıldığı yerlere ara demir yolu bağlantıları kurulması ve limanlara ulaşımın sağlanması gerekiyor. Bu sayede taşınacak yük ve iş gücü miktarı artacak, ihracat ve üretim noktaları birbirine bağlanacak, sanayici için daha ucuz bir taşıma sistemi kurulacak. İstanbul- Trakya hızlı tren hattının kurulması da nitelikli iş gücünün taşınması olmak üzere bölge sanayisi için çok önemli” diye konuştu.
Ulaşım yatırımları, İstanbul’un lojistik üs olması için gerekli
Bakanlığın yurtdışı bağlantılı Ro- Ro seferlerini, deniz ticaret filosunu büyütmesini, yeni liman yatırımlarını, gemi sanayinde gerçekleştirdiği ilerlemeleri çok önemli bulduklarını da kaydeden Bahçıvan, “Yeni liman yatırımları devam etmeli, mevcutların verimliliği ve kapasiteleri artırılmalı. Limanlarımızdaki alt yapı yetersizlikleri giderilerek dünya ölçeğinde marka limanlara kavuşmalıyız. Ulaşıma yönelik yatırımlar, İstanbul’un bölgesel ve küresel önemini artırarak, bir lojistik üs olma hedefini de perçinleyecek” dedi. İstanbul’da trafik sorununun ise bir türlü tam olarak çözülemediğine de dikkat çeken Bahçıvan, şunları söyledi: “Yaşam kalitesini her geçen gün daha fazla olumsuz etkileyen trafik sorununun çözümüne daha fazla önem verilmesi gerekiyor. İstanbul trafiğinde yaşanan önemli sorunlardan birisine değinecek olursam; otoyol gişelerinde yaşanan yoğunluktur. Bu soruna bir çözüm olarak gişeler kaldırılmalı veya şehrin dışına taşınmalıdır.”
Bahçıvan ayrıca ulaşımda dış bağımlı olmaktan kurtularak yerli girdi katkısını artırmanın gerek ekonomimiz gerekse sanayimiz için büyük önem taşıdığını kaydederek “Gelecek 15 yıl içinde sadece metro-tramvay vagonu ihtiyacı bile yaklaşık 20 milyar dolar olacak. İhracat imkanları da değerlendirildiğinde bu alanda büyük bir potansiyel olduğu açıkça görülüyor. Başta İstanbul olmak üzere birçok şehrimizde hızla yaygınlaşmakta olan raylı ulaşım projelerinin ihalelerinde ülkemizde üretilen ürünlerin tercih edilmesi sanayimizin gelişmesine çok büyük katkılarda bulunacak” değerlendirmesinde bulundu.
Dünya