Sektörel

Erden Timur: Yatırımcılık dertlenmekten gelir!

4. Uludağ Ekonomi Zirvesi kapanışında konuşma yapan Nef Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, hissi yaklaşımların yaratıcılıktaki önemini vurguladı. Timur, milyon dolarlık şirketlerin birçoğunun başkasının derdine dertlenerek başarıyı yakaladıklarını söyledi.

Gayrimenkulün Oscar’ı sayılan MIPIM’den Nef New York projesiyle ‘En İyi Proje’ ödülü ile ayrılan Nef’in Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, 4. Uludağ Ekonomi Zirvesi kapanışında yaptığı konuşmada, hissi yaklaşımların yaratıcılıktaki önemini vurguladı. Timur, milyon dolarlık şirketlerin birçoğunun başkasının derdine dertlenerek başarıyı yakaladıklarını söyledi.  


Nef’in eşsponsorluğunu üstlendiği Ekonomist ve Capital dergileri tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi, yerli ve yabancı iş dünyasının önemli isimlerinin aralarında bulunduğu binin üzerinde katılımcıyı ağırladı. 


Hükümeti temsilen Başbakan Yardımcısı Ali Babacan ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in katıldığı zirvede kur ve seçim süreçleri ağırlıklı olarak konuşulurken, düzenlenen panellerde dijital stratejiler, yaratıcılık ve yeni nesil girişimcilik iş dünyasının en çok üzerinde durduğu konular oldu. 


Yaratıcılık ‘dertlenmekten’ gelir


Zirvenin kapanış konuşmasını gerçekleştiren Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’ten önce bir konuşma yapan Nef Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, yaratıcılık ve girişimcilik konularına farklı bir bakış açısı getirdi. Yeni şirketler geliştirmek için yalnızca teknolojik açıdan değil sosyal açıdan da inovatif düşünmek gerektiğine dikkat çeken Timur, “İnovasyon, derdi fırsat olarak görür, çözüm üretir, başarıya ulaştırır ve kar eder. Sosyal inovasyondaki kilit unsur ‘başkasının derdine dertlenmek’tir. Başkasının derdini görür, kendi derdi gibi hislenir ve ona çare olmaya çalışır. Satış ve kar önceliğinden önde gelir. Zira bu şekilde bir düşünce tarzı ile zaten kar ve satış da sistemin içine dahil oluyor. İnovasyon için özgürlük gerekir. Özgürlük olmadan inovasyon olmaz ancak sosyal inovasyon için ruh özgürlüğü gerekir. Bu yüzden kolay taklit edilemez. Kısacası bir soruna çare bulduğunuzda onu çok rahat yaygınlaştırabilirsiniz. Milyar dolarlık şirket kurmak olgusuna bir de bu açıdan yaklaşmak gerek” dedi. 


“Başkası” odaklı düşünme


Başarı odaklılık yaklaşımına “başkası odaklı” yaklaşımını getiren Timur, Standford’da yapılan bir araştırmayı da dinleyenlerle paylaşarak, “Bir gruba kendisi için harcamak üzere para veriliyor, ikinci gün aynı gruptan parayı başkası için harcaması isteniyor. 2. Grubun daha mutlu olduğu görülüyor. Başkası odaklı yaklaşım mutluluğunuzu, başkasının derdine çözüm bulma isteğinizi ve dolayısıyla, yaratıcılık ve girişimcilikte başarınızı artırıyor” açıklamasında bulundu.