Erken rezervasyon ile tatilci sayısı bir yılda yüzde 20 arttı!
MNG Turizm Genel Müdürü Terzi, erken rezervasyonun indirim fırsatlarının yanı sıra ikinci tatil avantajı da getirdiğini söyledi. Terzi, "Bu avantajı kullanan tatilci sayısı bir yılda yüzde 20 arttı" dedi
Her geçen yıl büyüyen erken rezervasyon pastası, Türk tüketicisine yüzde 45'lere varan indirimler sunarken ikinci bir tatil avantajını da beraberinde getirdi. MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi, "İndirimden kazandığıyla ikinci tatile çıkan çok sayıda kişi var" dedi. MNG Turizm hakkında da bilgi veren Terzi ile 2014 yılını ve 2015 hedeflerini konuştuk.
2014 yılını geride bırakıyoruz. Nasıl bir yıl oldu sizin için?
2014 büyüme ve gelişme kaydettiğimiz bir yıl oldu. Yurtiçinde yüzde 15, Kıbrıs'ta yüzde 35 büyüdük. Gemi turlarımız bir önceki yıla oranla yüzde 10, yurtdışı turlar ise yüzde 45 arttı. Bu yıl hizmet çeşitliliğimizi de artırdık. 2013 yılı ortalarında toplantı turizmi ve uçak biletiyle ilgili iki yeni departman kurmuştuk. 2014 özellikle bu iki departmanın olgunlaştığı ve büyüdüğü bir dönem oldu. Kasımda kültür turları departmanını kurduk. Hizmet kalitemizi artırmaya yönelik, başta çağrı merkezimiz ve web sitemiz olmak üzere teknolojiye de ciddi anlamda yatırım yaptık.
Erken rezervasyon 2014'te satışlarınızın yüzde kaçını oluşturmuştu? 2015'ten beklentiniz ne?
Erken rezervasyon satışlarının sektöre dinamizm kazandırdığını düşünüyorum. 2014'te satışlarımızın yüzde 60'ını bu dönemde gerçekleştirdik. Türk tüketicisi artık son dakika rezervasyon alışkanlığından vazgeçti. Bunda konaklamaya 72 saat kalana kadar oda bedelinin kesintisiz iadesini sağlayan Erken Rezervasyon İptal Garanti Bedeli'nin çok önemli bir etkisi olduğunu söyleyebilirim. Bu yılki satışlarımız da planlarımız dahilinde gidiyor. Yurtiçinde yüzde 45'e varan indirimler uyguluyoruz. Yurtdışı turlarda 200, gemi ve nehir turlarında ise 500 euroya varan indirimlerimiz var. Gemi ile Yunan Adaları turlarında yüzde 20, Kıbrıs'ta ise yüzde 45'e varan indirim fırsatı sağlıyoruz.
YURTİÇİ HARE KETLİ OLACAK
2015 yılı hedefleriniz neler?
2015'te yurtiçinde yüzde 20, yurtdışında ise yüzde 35 büyüme hedefimiz var. Yeni yılda İstanbul ve kıyı bölgelerinde artan yatak sayısı, erken rezervasyon bilincinin yerleşmesi, yurtdışı turlarda indirim ve kampanyalar, Türk tüketicisinin yıl içinde biri deniz diğeri yurtdışı en az iki tatil planlaması gibi etkenler ile yurtiçi turizminin çok hareketli olacağını düşünüyorum.
Türk tüketicisi artık yılda iki tatil mi yapıyor?
Erken rezervasyonun Türk tüketicisine iki faydası oldu. Tatil için çok yüksek bütçe ayıramayan birçok kişi uygun fiyatlar nedeniyle tatile çıkma fırsatını yakaladı. Bütçe ayırabilenler de rezervasyonlarını kış ayına çekerek yüzde 45'e varan indirimlerden faydalandı. Ve insanlar bu indirimleri yeni bir tatil fırsatı olarak değerlendirmeye başladı. Bu avantajı kullanan tatilci sayısı son bir yılda ortalama yüzde 20 arttı.
2014'te gerek Rusya krizi gerekse komşu ülkelerde yaşanan sorunlardan dolayı Türkiye'ye gelen turist sayısında düşüş olacağına dair bir endişe oluştu. Sizce 2015 yılı nasıl geçecek?
Son 10 yılda ekonomik ve güvenlikle ilgili yaşanan sorunlara rağmen turizm sektörü 10 kat büyüdü. Bu konuda dinamik bir yapımız var. Rusya'daki ekonomik krize rağmen büyümeyi yakalayacağımıza inanıyorum. Rusya ile son yıllarda kurulan politik ve ekonomik ilişkiler ve Türkiye'nin popüler bir destinasyon olarak adını Rusya'da kabul ettirmesi gibi önemli avantajlarımız var. Diğer taraftan tüm sektör paydaşlarının katılımıyla turizm çeşitliliğini artırmayı hedefleyen uzun soluklu bir planla, çok daha önemli adımların atılacağına inanıyorum.
PAYDAŞLAR BİRLİKTE OLMALI
Turizm çeşitliliğini artırmak amacıyla neler yapılabilir?
Örneğin Anadolu turizm açısından önemli bir kaynaktır. Karadeniz, Güneydoğu, İç ve Doğu Anadolu'nun doğal ve tarihi zenginlikleri, yemek ve misafirperverlik başta olmak üzere kültürel çeşitliliği başlı başına değerlendirilebilir. Her ilde bazı güzel çalışmalar var ama tüm paydaşların ortak kararıyla belirlenecek bir hareket planı hedeflere daha kolay ulaşmamızı sağlayacaktır. Yerel yönetimlerin, meslek kuruluşlarının, üniversitelerin hatta yöre halkının desteğinin alınmadığı planların etkisi yoğun olmaz.
Peki sizce mevsimlik turizm kıskacından çıkmak için neler yapılmalı?
Turizmi 12 aya yaymazsanız mevsimlik kıskacından kurtaramazsınız. Türkiye'nin tüm turizm çeşitlerine olanak veren coğrafyası ve kültürel zenginliği var. Turizm stratejik bir sektör olarak ele alınır, alternatif turizm kanalları yaratma, yatırımlar, kaynak temini gibi konularda devlet, mesleki kurumlar, üniversiteler, belediyeler ve turizmciler hep birlikte hareket edilirse kısa sürede büyük bir gelişme sağlayabiliriz.
VİZE İŞLEMLERİ SIKINTILI
Yurtdışı turlarda vize konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bir taraftan vize ücreti diğer taraftan istenen evraklar ve zaman kaybı ciddi sıkıntılar yaratıyor. Özellikle bayram ve yılbaşı gibi tur taleplerinin yoğun olduğu dönemlerde bu işlemler iş yoğunluğunu gereksiz bir biçimde artırıyor. Karşılıklı vize kaldırma uygulamaları umarım her ülkede bir an önce hayata geçer. Böylece sektörümüz şahlanır.
Sabah