Etem Özçelik: Mobilya sektörünün futbol gibi ligi olmalı
MODOKO, 51 adet farklı kurum ve kuruluşun bulunduğu ‘Mobilya Çalıştayı'na katıldı
Ankara'da gerçekleştirilen ‘Mobilya Çalıştayı'na katılan MODOKO Başkanı Etem Özçelik, toplantıda Türkiye'de mobilya sektörünün özellikle ihracatta hedeflediği rakamlara ulaşması için gereken çalışma ve düzenlemelerin tartışıldığını söyledi. Etem Özçelik, Türkiye'de ihracatçı sektörleri arasında katma değer, ürün gamı ve sağladığı yüksek istihdam oranı ile önemli bir payı bulunan mobilya sektörünün ihracattaki payının orta ve uzun vadede arttırılabilmesi ve sürekliliğinin sağlanabilmesi için sektörde yaşanan olumsuzlukların çözüme kavuşturulması planlanıyor dedi. Mobilya sektöründe tanıtım, imaj, rekabet, tasarım, markalaşma, Ar-Ge, inovasyon, standardizasyon, finansman, üretim maliyetlerinin düşürülmesi, lojistik ve eğitimli iş gücü gibi konulardaki sorunların üzerinde durduklarının altını çizen Etem Özçelik, çalıştayın sektör adına olumlu sonuçlar vereceğini düşünüyoruz dedi.
Etem Özçelik, mobilyada da tıpkı futbolda olduğu gibi liglerin oluşturulması gerektiğinin altını çizerek, milli takım gibi mobilya sektöründe de başarılı firmalar seçilerek topluca yurtdışındaki fuarlara katılım sağlanabilir dedi. Türkiye'deki markaların yurtdışında da desteklenmesi gerektiğine dikkat çeken Etem Özçelik, bu desteğin devlet tarafından sağlanması gerektiğini söyledi.
Kriz Döneminde Bankacılık Sektörü Üreticiden Kötü Not Aldı
Küresel kriz nedeniyle tüm dünya ülkelerinde üretimde, ihracatta ve istihdamda önemli azalmalar olduğuna değinen Etem Özçelik, geçtiğimiz yıl hem firmalar bazında hem de ulusal olarak hükümetin tedbirleriyle ticarette ve sanayide meydana gelen daralmayı ortadan kaldırmaya çalıştıklarını söyledi. Bütün bu tedbirlere rağmen sektörün ve temsilcilerinin yanında olmayan bankacılık sektörünün üreticiden kötü not aldığını vurgulayan Özçelik, şöyle devam etti:
“Bu zamana kadar bankacılık sektörü reel sektöre, faiz oranlarının düşürülmesi, kredi verme işlemleri ve kredilerin tahsilatı konusunda istenen yardımı yapamadı. Halihazırda bankaların kriz zamanında en gözde müşterisinin bireysel tüketici olduğunu bilmeyen kalmadı artık. Sektörümüzle ilgili geleceğe dönük taleplerimizi şöyle sıralayabiliriz.
· Öncelikle tüketiciye yerli malı güveni verecek ve yerli mobilyayı tercih etmesini sağlayacak tanıtım stratejisi geliştirilmeli.
· Mobilya satışında taksit fazla yapılıyor. Disipline edilmeli.
· İhracatçı bir ülke olabilmemiz için, teknoloji, Ar-Ge, tasarım, kalite ve standart olmalı.
· Finansman ve maliyetler düşürülmeli.
· Ara eleman ve kalifiye eleman için sektör daha fazla destek görmeli.
· İhracat için tanıtım ve pazarlama konularında devlet tarafından destek verilmeli.