Turizm

Etstur'dan butik otellerde 9 taksitlik tatil imkanı!

Etstur; tatil köyleri ve resortlar dışında kalan butik oteller, şehir otelleri ve küçük aile otellerini, işadamları ile gezginlerin erişimine açtı. Bu otellerde konaklayanlar tatil otellerinde olduğu gibi ücreti 9 taksitle ödeyebilecek.

Etstur, tatil otelleri dışında kalan şehir otelleri, aile otelleri, butik oteller ve lüks otelleri, işadamı ve gezginlerin erişimine açtı. İşadamı ve gezginler yurtiçindeki 2 bin 500 otelin bilgilerine online olarak Etstur’un internet adresinden ya da Etstur’un 170 ofisinden ulaşarak, rezervasyon yaptırabilecek. Bu otellerde konaklayanlar tatil otellerinde olduğu gibi konaklama ücretlerini 9 taksitle ödeyebilecek.



Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek, şehir otelleri ve butik otellerin online platformu için 2.5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek, “Bu kanalda 50 kişi görev yapıyor. Etstur’un internet sitesi bu sayede içinde ‘yok yok’ olan bir site haline geldi. Online yatırımımız daha da büyüyecek ve daha sonra ayrı bir site haline gelecek” dedi.


81 ilde 2500 otel kayıtlı

Etstur Online Ürün Müdürü Arzu Topuzdağ da, iki aylık çalışma sonucunda şehir ve butik oteller platformunda 2 bin 500 otele ulaştıklarını belirterek, “Bu otellerde bu yıl 175 bin rezervasyon hedefliyoruz. Bu hedefimiz her yıl katlanacak” dedi. Topuzdağ, şöyle konuştu:

“Türkiye’ye bakıldığında konaklama sektörü içinde online’ın payının oldukça düşük olduğunu fark ediyoruz. ABD’de yüzde 90, Avrupa’da yüzde 80 iken bu oranın Türkiye’de yüzde 20 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Bu oran resort bölgesine geldiğinizde çok daha düşük rakamlarda seyrediyor. Ama daha düşük olmasına rağmen genç neslin artık alışveriş yapabilir aralığa gelmesinden dolayı da online alışveriş hızla yayılıyor. Yurtdışından gelen global şirketlerin Türkiye’deki seyahat alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyebiliriz. Sonuç olarak Türk kullanıcı da online seyahat ile tanıştı. Bu noktada büyüme de başladı.”

Bu yeni oluşumla resort, tatil köyleri ve kültür turları dışındaki tüm konaklama tesislerinin Etstur bünyesinde yer almasını sağlayacaklarını kaydeden Topuzdağ, şu bilgileri verdi:


Seçenekler arttı

“Çok lüks 5 yıldızlı oteller ve büyük tesislerin yanısıra butik oteller, aile işletmeleri, küçük oteller de Etstur yelpazesinde yer alacak. Offline’da başarımız rakamlarla ortada, online’da da aynı başarıyı yakalamak için çalışıyoruz. Etstur.com’u online’da konaklama satın almayı tercih eden misafirlerimizin ilk tercihi haline getirmek öncelikli hedefimiz.”


‘Otelci yüzünü iç pazara döndü’


Yabancı turist rezervasyonundaki düşüşle otelcilerin yüzünü iç pazara döndüğünü söyleyen Suat Özbek, şöyle konuştu:

“Hâlâ tatil satın almamış olanlar, çok fazla satış yapamamış otellerde uygun fiyat bulabiliyor. Son dakikacı misafirlerimiz dilediği, istediği tesisi bulabilecek mi, hep birlikte göreceğiz. Zira Temmuz, ağustos ve eylül ayları için dolulukların ciddi seviyelere geldiğini gözardı etmememiz gerekiyor.”

Etstur olarak sezon sonunda yüzde 40’lar seviyelerinde bir artışa ulaşacaklarını öngördüklerini ifade eden Özbek, totalde 1 milyon misafir sayısını yakalayacaklarını belirtti. Özbek, erken rezervasyonda bu yıl en çok Kemer, Seferihisar, Didim ve Marmaris’in tercih edildiğini söyledi.


‘Seçim psikolojisi hissedilmeye başladı’


Avantajlı tatil için mayıs ayının da önemli ve son bir fırsat olduğunu belirten Suat Özbek, “Etstur nisan ayı sonunda önceki yılın aynı dönemine oranla kişi sayısında toplamda yüzde 51’lik artış yakaladı. Ciroda ise yüzde 60’lık bir büyüme gerçekleşti. Ancak seçim yaklaştıkça seçim psikolojisi de tatil planlarını etkilemeye başladı” dedi. Özbek, şunları söyledi:



‘Fiyatlar 2013 seviyesine indi’

“Birçok tesiste fiyatlar neredeyse 2013’e döndü, bunda dış pazardaki düşüşün önemli etkisi var. Öncelikle Antalya olmak üzere, tüm destinasyonlarda Rus pazarında düşüş yaşanıyor. Rus pazarı bu sene eksiyle kapanacak. Bu düşüşlerin olacağını öngören birçok tesis, boşluklarını iç pazar ile doldurmak  için çok makul seviyede fiyat belirledi. Uygun ödeme koşulları da eklenince Türk misafirler önemli avantajlar elde etti ve iç pazarda çok ciddi sayılara ulaştık. Birçok tesiste özellikle temmuz ve sonrası doldu.”



Milliyet