Genel

Ev kredisi ile ev almak dinen caiz mi

 Kredi ile ev almanın alıcıya yararı varsa, alıcı bundan zarar etmiyorsa caizdir. Alan da kârlı, veren de kârlı. Oysa haram olan riba uygulaması fukarayı soyma, ekmeğe muhtaç etme uygulamasıdır.

 SORU: Sayın hocam, yazılarınızı hiç kaçırmadan okuyorum ve çok faydalanıyorum. Geçenlerde bir tv programında (haspihal programı Özlem veya Meltem tv) Avrupa’da kredi ile ev alınamayacağı, ev almak isteyenlerin eşten, dosttan borçlanarak ev almalarını; faizle ev almamalarını söylediğini izledim. Bu beyefendi Avrupa’da ev fiyatlarından bihaber herhalde veya küçük bir köyde yaşıyor. Bendeniz İngiltere’de yaşıyorum ve satılan evlerin %95 i mortgage sistemi ile satılır. Hangi eş dost insana 300-400 bin TL ev almak için borç verir ve ne kadar bekler. İmkânsız bir şey. Saygılarımla.

CEVAP: Bu dar görüşlü, zaman dışında yaşayan insanlar İslâm’ı uygulanamaz hale getirdiler. Bu yorumların bir değeri yoktur. Kredi ile ev almanın alıcıya yararı varsa, alıcı bundan zarar etmiyorsa caizdir. Alan da kârlı, veren de kârlı. Oysa haram olan riba uygulaması fukarayı soyma, ekmeğe muhtaç etme uygulamasıdır.

Bir insan hem Kürt hem de seyyid olabilir mi

SORU: Bir insan hem Kürt; hem de seyyid olabilir mi Oluyorsa; nasıl olabiliyor Olabiliyorsa, Hz. Muhammed’in soyundan gelme kuralı hükümsüz kalmış olmuyor mu Sağlık ve esenlikler diler, saygılar sunarım.. Dinçer KIŞOĞLU/Ankara

CEVAP: Eğer Peygamber soyundan gelen biri gelip de Kürt bölgesine yerleşir ve orada yaşamaya başlarsa doğal olarak onun çocukları Kürtçe konuşacak, Kürt kültürü ile büyüyecek. Aynı şey Türkler için de söz konusudur. Bir seyyid gelip Türkler arasında yerleşir ve Türklerle evlenirse çocuğu doğal olarak Türk olacak, Türk kültürü ile yetişecek. Köken itibariyle o kişi seyyid olmasına rağmen onun nesli asırlarca Kürt kültürü ile yoğrulduğu ve kendisini Kürt veya Türk hissettiği için kendisine Kürt denilecek ama şeceresi yani soyağacı sağlam olarak Peygamber’e kadar varıyorsa pekala seyyiddir.

Benim bildiğime göre seyyidlik babadan gelir. Seyyid olabilmek için anasının değil, babasının seyyid soydan gelmesi gerekir. Yoksa bir seyyidin kızı yabancı biri ile evlenirse onun doğurduğu çocuklar seyyid olmazlar. Benim bildiğim böyledir.
Vatan/Süleyman Ateş