Genel

Evlerde 100 liraya DASK yapılabilmeli!

Zorunluluğu yeterince arttırılmayan DASK'in, iyi pazarlanmadığını savunan Aksigorta pazarlama,Genel Müdürü Uğur Gülen, DASK'ın kontör gibi satılabilmesinden yana  

DASK yavaş gidiyor

Türkiye'nin ortasından fay hattı geçen ender ülkelerinden bir olmasına karşın, zorunlu deprem sigortasının olması gerektiği yaygınlıkta yapılamadığını dile getiren Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, DASK'ın yavaş gittiğini, daha iyi pazarlanabüeceğini belirtti.

'DASK, Türkiye'nin en iyi markalarından biri ancak iyi pazarlanmıyor. DASK'ın bir marka gibi yönetilmesi gerekir. Deprem riski bu kadar yüksek bir başka ülke yok. Ama yine de bizde DASK yaptırmak çok zor. Yapının cinsini bileceksin, metrekaresini bileceksin, teknik bir dizi ayrıntıyı bileceksin. Oysa DASK, kontör gibi kolay satılabilen bir ürün olmalı. Mesela, 100 metrekarelik evin 100 liraya DASK'ı yapılabilmeli gibi çözümler üretilmeli' diyen Gülen, bu konuda şirket olarak kafa yorduklarını dile getirdi.
Deprem bilincini geliştirmek üzere geçen yıl başladıkları Hayata Devam projesinin ikinci turunu başlattıklarını anlatan Gülen, bu yıl da 10 il ve 50 ilçeye gidileceğini ancak ağırlıklı olarak ilköğretim okullarına gidilerek oralara da afet köşeleri oluşturacaklarını söyledi.

Satış yakında

Aksigorta'nın satış sürecinin birkaç müşteriyle devam ettiğini ancak sona iyice yaklaşıldığı bilgisini veren Gülen, satışın şubatta sonuçlanabileceğini ifade etti.

Krizden ve geçen yıldan sektör olarak çok şey öğrendiklerini anlatan Gülen'in verdiği bilgiye göre, Aksigorta, kendini sektördeki diğer şirketlerden farklılaştırdı. Genel olarak ekonomiye ve sektöre ilişkin öngörülerinin tuttuğunu söyleyen Gülen, karlılığın birkaç yıl daha düşük seyredeceğini, geçen yıl iyileşme sinyalleri alınmadığım, bunun da birkaç yıl süreceğini ancak sektörün birkaç yıl sonra büyüyeceğini ve önünün çok açık olduğunun altını çizdi.

Geçen yılı 890 milyon liralık prim üretimi ile tamamlayacakları bilgisini veren Gülen, sağlıkta fiyat rekabetinin çok yaşanmadığını ve artık rasyonel yönetimin tüm sektörde hakim olacağını belirtti.

Tüm sektörün artık sigortanın müşteriye anlatılması konusunda daha hassas olması gerekl ni söyleyen Gülen, 'Artık hedef pazar payı ğil, karlılık olacak. Bu nedenle de doğru n teriye, doğru ürünle, doğru zamanda ulaşı herkesin derdi olmalı. Sigortanın parası için değil asıl olmayan için gerekli olduğunu tık herkes en anlaşılabilir şekilde anlatn Ürünler daha basit ve gerçekten müşterimi reksinimine uygun ürünler olmalı. Biz a oralara odaklandık' dedi.

ANADOLU SİGORTA, BEşž MESLEK İçİN DAHA KOLLARI SIVADI

Anadolu Sigorta'nın 85. yılında Anadolu'da kaybolmaya yüz tutan meslekleri canlandırmak için oluşturduğu 'Bir Usta Bin Usta Projesi'nin 2. yıl programı başladı. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, proje kapsamında eğitim görenler arasından ilk mezunları vermeye başladıklarını belirterek, 'Her yıl 5 farklı ilimizde düzenlediğimiz eğitimlerle o illere özgü kaybolmaya yüz tutmuş mesleği icra edecek ustalar, sanatçılar yetiştirmeyi amaçlıyoruz' diye konuştu. Su, projenin ilk yılında Eskişehir'de lületaşı, Bursa'da karagöz tasvir, Trabzon'da kazaziye, Gaziantep'te kutnu dokumacılığı ve Edirne'de Edirnekari alanlarında verüen eğitimlerinden toplam 101 kişinin yararlandığını söyledi. Su, 'Bir Usta Bin Usta Projesi'nde bu yıl, çorum'da Kargı bezi dokumacılığı, Hatay'da ipek dokumacılığı, Mardin'de taş işlemeciliği, Sivas'ta boynuz/tarak yapımı ve Van'da savatlı gümüş işçiliği mesleklerini canlandırmak için eğitimler vereceğiz' dedi
Cumhuriyet/Olcay Büyüktaş Akça