Kent Haberleri

Fahri Ermişler: Marka kent olmak için yol haritamız hazır!

Fahri Ermişler, “Marka kent olmak için uzun soluklu planlama ve uygulama ile istenen sonuçlara ulaşılabileceğini söylemek gerek. Biz bunun farkındayız ve bunun planlamasını yapıyoruz” dedi.

Dünyada marka olmuş şehirlerden örnekler veren Balıkesir Ticaret Odası Başkanı Fahri Ermişler, “Marka kent olmak bir-iki projeyle ve birkaç yılda başarılacak bir şey değil. Öncelikle marka kent olmak isteyen her kent kendine en az on yıllık bir yol haritası koymak zorunda. Bunun farkındayız ve yol haritamız hazır” dedi.


Balıkesir ’in turizm ve yabancı yatırımlarla marka kent olma yolunda önemli adımlar attığına dikkat çeken Balıkesir Ticaret Odası Başkanı Fahri Ermişler, “Marka kent olmak için uzun soluklu planlama ve uygulama ile istenen sonuçlara ulaşılabileceğini söylemek gerek. Biz bunun farkındayız ve bunun planlamasını yapıyoruz” dedi.


ŞEHİRLER DEĞİŞEBİLİYOR


New York, Dubai ve Paris gibi örneklerden yola çıkarak çalışmalar hazırlandığını belirten Fahri Ermişler, şöyle konuştu: “Bu şehirler marka kent olmayı başararak isimlerini dünyaya duyurdular. Ülkemizde ise günümüz şartlarında bazı şehirler küçülüyor, bazı şehirler büyüyor. Bazı şehirler fakirleşiyor, bazı şehirler zenginleşiyor. Buradan anlaşılıyor ki sadece ürünler değil, insanlar, kitaplar, filimler, ülkeler gibi kentler de markalaşabiliyor. Ürünler gibi kentlerinde cazibesi varsa marka değeri ve dolayısıyla taliplisi artıyor. Dolayısıyla marka değeri yüksek bir üründen bahsediyorsak, marka değeri yüksek bir kentten de bahsedebiliriz. Günümüzde görülmesi gereken kentler listemiz var.


10 YILLIK BİR KAVRAM


Marka kent yeni hayatımıza giren bir kavram. Son on yılın kavramı. Markalaşmış kentleri ifade ediyor. Herkesin gitmek ve görmek istediği kentler. Okumak, yerleşmek, belki de yatırım yapmak istenecek kentleri ifade ediyor. Marka kent kendine turist, tüccar, yatırımcı, öğrenci ve göçmen çekebilen kentler. Kentine geçici veya kalıcı gelenlere iyi hizmet sunabilen kentler. Marka kent dışa açılmayı bilen kenttir. Marka kent davetkardır. Marka kent misafirperverdir. Marka kent ilginçtir. Marka kent sosyaldir, eğlencelidir. Fakat marka kent ile turistik yeri karıştırmamak gerekiyor. Marmaris Muğla’yı marka kent yapmıyor. Pamukkale Denizli’yi, Kapadokya Nevşehir’i marka kent yapmıyor.


YÖNETİCİLER ÖNEMLİ


Bir kenti markalaştırmak için kentin etkin yöneticilerinin katkısına ihtiyaç vardır. Onlar kentin markalaşması yolunda irade ve kararlılık göstermez ise, markalaşma çalışmaları sonuca ulaşmaz. Kentin ileri gelenleri kendilerini bir marka yöneticisi gibi görmeleri gerekir. Bu bilince sahip yöneticilerle çalıştığım için mutluluk içerisindeyim ve bu bilinç ve gayretle biz bu konuda çalışmaya başladık. Tabi ki sadece bizim yada valiliğin veya belediyenin başlatacağı “marka kent’ olma çabası bir yere varmayacaktır. Daha geniş bir katılımla belirlenecek planla bir kent markalaşabilir. Vali ve kaymakamlar, il ve ilçe belediye başkanları, kentin milletvekilleri, üniversite rektörleri, emniyet genel müdürü, kalkınma ajansı başkanı, oda başkanları, yerel medya ve STK temsilcileri gibi kentin önemli kuruluşlarının liderlerinin bu yoldaki işbirliği bir kenti markalaştırılabilir. Hayatlarını sürdürebilmek için insanlar, aileler, şirketler gibi kentler de para kazanmalıdır.”


Yatırımcı ve turist öne çıkıyor


COĞRAFİ olarak avantaja sahip her şehir kendi kaynaklarıyla büyümeyi başarabileceğini belirten Fahri Ermişler, “Düzenli olarak nüfusu, kişi başı geliri artabilir. Kentsel dönüşümünü sağlayabilir. Pırıl pırıl sokakları, harika yapıları, tıkır tıkır çalışan kamu kuruluşları, şehrine aşık hemşerileri olabilir. Milyonluk şehir olabilir, ama bu onu markalaştırmaya yetmez. Ne kadar büyük ve gelişmiş olursa olsun, dışardan yatırımcı, alıcı ve turist çekemiyorsa o kent için markalaşmış diyemeyiz. Kendimize öncelikle şu soruları sormalıyız. Kentimizde yabancıları ağırlamak istiyor muyuz? Yabancıları kabullenebilecek miyiz? Başka kültürlerden yetişmiş insanlarla komşu olabilecek miyiz?” dedi.


Miller Oto’nun ciro hedefi 1 milyar dolar


BU yıl 46’ıncı kuruluş yıldönümünü kutlayan Çanakkale merkezli Miller Oto büyümeye devam ediyor. Akaryakıt, otomotiv, araç kiralama ve gıdanın yanı sıra gemi taşımacılığı alanında da faaliyet gösteren firma, iddialı bir projeyle inşaat sektörüne de adım attı. Miller Oto Yönetim Kurulu Başkanı Mert Mildon, Çanakkale Kepez’de 128 lüks konuttan oluşan bir projeye imza attıklarını ve konut sektöründe de iddialı olduklarını belirtiyor.


BÜYÜME YÜZDE 41


Mert Mildon, geçen yıl akaryakıt sektöründe yüzde 30 büyüdüklerini anlatarak, “2013 Temmuz ayı itibariyle büyümemiz yüzde 41 civarında” diyor. 2013’te grubun cirosun 250 milyon TL olacağını söyleyen Mildon, 2023 ciro hedeflerinin ise 1 milyar dolar olduğunun altını çiziyor.


SICAK BİR ATMOSFER VAR


Yaptıkları yatırımlarda kalite ve teknolojiye önem verdiklerinin altını çizen Mildon, şöyle konuştu: “Otomotiv showroom’ları devasa büyüklükte, soğuk ve itici yerler ama bizim tesislerimiz öyle değil; daha sempatik ve sıcak bir atmosfere sahip. Araç kiralama filomuz İstanbul merkezli, Çanakkale’de de bu işi yapıyoruz. Burada daha çok asistans firmalarıyla çalışıyoruz. Günlük kiralamamız var. Uzun dönemde de kısmen kiralamamız oluyor. İstanbul Kağıthane’deki merkezimiz akaryakıt istasyonumuzla entegre binada hizmet veriyor. Çanakkale’de turistik ve asistans firmalara kiralama hizmetlerimiz devam ediyor.”


Kazanılan her kuruş yatırıma dönüşüyor


ÇANAKKALE’nin çevre illere bakıldığı zaman küçük bir nüfusa sahip olduğunu ancak 18 Mart Üniversitesi’yle nüfusun arttığını söyleyen Miller Oto Yönetim Kurulu Başkanı Mert Mildon, “Miller olarak biz de sağladığımız istihdamlarla, yaptığımız yatırımlarla katkı sağlamaya çalışıyoruz. Kazandığımız her kuruşu yatırıma dönüştürürüz. Ya araç filomuzu büyütürüz ya tesislerimizi geliştiririz ya da yeni tesisler devreye alırız. 128 konutluk projenin ardından 200 konutluk bir proje daha yapacağız. Bu projeye de 2013 sonunda başlamayı planlıyoruz. Hem kapalı hem açık yüzme havuzu, kuaför, masaj salonu, bilardo salonu, lounge’lar, beş yıldızlı otelde alacağınız hizmet gibi tasarlandı. Bu Çanakkale’de ilk defa olacak” dedi.


Eyfel Kulesi cazibe merkezi oldu


BUGÜN Anadolu’da birçok kentin kendi yağıyla kavrulmayı tercih ettiğini anlatan Fahri Ermişler, “İçine kapanık şehirler zamanla boşalır, küçülür ve tarihten silinir. Güçlü ve zengin bir şehir olmak istiyorsanız dışa açılmak zorundasınız. Kendi yağıyla kavrulan, içe kapanık şehirler Marka Kent olma iddiası taşıyamazlar. Bir kent dışardan yatırımcı, alıcı, turist ve hatta göçmen çekmek için markalaşır. Kentinizin dişe dokunur cazibesi yoksa ne yapacaksınız? Bunu siz yaratacaksınız. Başka çareniz yok. Paris ve Eyfel Kulesi buna örnektir. Kentinizde yaşayanlara daha yüksek yaşam kalitesi sunmak için dünyadaki tüm kentler ile rekabet içinde olduğunuzu bilmek, ‘Marka Kent’ olma bilincinde olmaktır. Bizde Balıkesir Ticaret Odası Yönetim Kurulu olarak bu bilinç ile hareket ediyor ve bunun çalışmalarını yapıyoruz” diye konuştu.


Hürriyet