Fatma Çelenk: Süreklilik ilkesi ön planda tutulmalı!
Fatma Çelenk 9 Kasım 2012 tarihinde İtibar Yönetimi Enstitüsü’nün Yıldız Teknik Üniversitesi’nde düzenlediği ‘İşletmelerde Kurumsal İtibar: Oluşumu, Gelişimi ve Kurumsal İletişimin Rolü’ başlıklı panele konuşmacı olarak katıldı...
Gayrimenkul, enerji, çimento ve döküm sektörlerinde öncü projelere imza atan Soyak Holding’in Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, 9 Kasım 2012 tarihinde düzenlenen ‘İşletmelerde Kurumsal İtibar: Oluşumu, Gelişimi ve Kurumsal İletişimin Rolü’ başlıklı panele konuk konuşmacı olarak katıldı. Kurumsal itibar kavramı, kurumsal itibarı oluşturan temel kavramlar ve itibar-kurumsal sorumluluk ve değerler ilişkisi hakkında konuşma yapan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, Soyak Holding’in bünyesinde başarıyla yürütülen itibar yönetimi süreçlerini örneklendirerek katılımcılara sundu.
Fatma Çelenk konuşmasında, önce itibarın genel kavramları üzerinde durarak, itibarı oluşturan temel kavramları Soyak Holding bünyesinde yapılan uygulamalar üzerinden açıkladı. Soyak Holding itibar yönetiminde saydamlık, güvenilirlik, etik, kalite ve iletişim gibi temel kavramların uygulamalarla nasıl hayata geçirildiğini ve bunların kontrol süreçleri hakkında detaylı bilgiler sundu. İtibar Yönetimi için şirket içinde gönüllülük esasına dayalı itibar ve risk yönetimi görev takımları kurduklarını ve tüm süreçlerin bu takımlar tarafından izlenerek, kurumun itibarının yönetilmesine destek olunduğunu aktardı. Çelenk, Y kuşağına da konuşmasında değinerek, artık değer yargılarının ifadesinde farklılaşmalar olduğunu söyledi. “Saygı göstermek, samimiyet bu kuşakta da önemli bir değer, ama onlar bu değerleri başka türlü ifade ediyorlar. Dolayısıyla itibar kavramına artık yeni neslin bakış açılarıyla da bakmak ve belki de yeniden tariflemek gerekli” dedi.
Konuşmasına Sosyal sorumluluk projeleri ile itibar ilişkisini açıklayarak devam eden Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk “Soyak Holding olarak topluma yararlı, sorunlara çözüm teşkil edebilecek eğitim ve çevre odaklı sosyal sorumluluk projelerine imza atmaktayız. Sosyal sorumluluğu kurum kültürünün bir parçası olarak konumlandıran Soyak, bu yöndeki çalışmalarını planlarken, “süreklilik ilkesini” ön planda tutmaktadır” dedi.
YTÜ ve İtibar Yönetimi Enstitüsü’nün ortaklaşa düzenlediği panel, disiplinler arası bir çerçevede, itibar kavramı ve ilişkili alanları tartışmak amacıyla, akademik çevre ile iş dünyasını bir araya getirmeyi amaçlıyordu. Konferansa, özel sektörü temsilen Çelenk’in yanı sıra, İtibar Yönetimi Enstitüsü Başkanı Orhan Samast, YTÜ İ.İ.B.F Dekanı Prof. Dr. Güler Aras, YTÜ İ.İ.B.F İşletme Bölümü Örgütsel Davranış Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Turhan Erkmen katıldı.