Favori Kuyumculuk iki yılda 28 mağaza açtı
Favori Kuyumculuk rakiplerinden daha geç başladığı mağazalaşma da iki yılda 28 mağazaya ulaştı
Mağazalaşmaya 2008'de, rakiplerinden daha geç başlayan Favori iki yılda 28 mağazaya ulaştı. 2010'da 150 mağazaya ulaşıp Türkiye'nin en büyük kuyumculuk zinciri olma hedefi koydu.
Türkiye'de kuyum sektöründe 18'inci yılını dolduran Favori, tam anlamıyla hazır olmadan girmek istemediği için mağazalaşmaya 2008'de, rakiplerinden daha geç başladı. Krize rağmen, iki yıl içinde 28 mağazaya ulaşan Favori, gelecek 2 yılda 150 mağazaya ulaşıp Türkiye'nin en büyük kuyumculuk zinciri olma hedefi koydu. 2010 yılında mağazalar ve üretim ile birlikte 75 milyon dolarlık yeni yatırım yapıp 800 kişilik bir istihdam yaratmayı hedefleyen Favori'nin Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Selami özel, "Çok yüksek talep var. Muhtemelen, 10 yıl için hedeflediğimiz rakama 3 - 4 yılda ulaşacağız. Türkiye'nin en yaygın mağaza ağına sahip olacağız" dedi.
YILDA 6 BİN MODEL ÜRETİYOR
45'in üzerinde tasarımcıdan oluşan bir tasarım ekibiyle çalışan Özel, geçen iki yılda yüzde 75 küçülen pazarın kurtuluşunun fiyat odaklı rekabetten, tasarım odaklı rekabete kayılmasından geçtiğine inanıyor. Bu kapsamda yılda ortalama 6 bin özgün model ürettiklerinin altını çizen Özel, "Tasarım ve Ar-Ge'ye ciddi: yatırım yapıyoruz. Ancak karşılığını alamıyoruz. Bizim gibi özgün tasarıma yönele şirketlerin taklitçilerin yükünü taşımak zorunda kalması sektörün ilerlemesini yavaşlatıyor. İç pazardaki haksız rekabet dış pazardaki gücümüze de zarar veriyor" dedi.
SİMİTÇİDEN KÜÇÜK KUYUMCU
Sektörde taklitçilikten vazgeçilip farklı ürün ve hizmet sunarak kârlı satabilme fikrine geçilmesinin önemine dikkat çeken Özel şöyle devam etti; "Müşterinin kral olduğu çağımızda perakende kuyumculuk süratle kendi yenilemek zorunda. Şu an kuyumcular 3 bin liralık altın takıyı 30 metrekarelik küçük bir mağazada satıyor. Halbuki bir simitçi veya lahmacuncu 3 liralık lahmacunu 300 metrekarelik mağazada satıyor. Kriz öncesinde binden fazla kuyumcu işletmesi varken, kriz süresince 5 bin işyeri kapandı ve binlerce sektör mensubu işsiz kaldı."