Emlak Terimleri

Fek yazısı nereye verilir?

Konut kredisi kullanılarak alınan bir evin borcunun ödenmesi halinde fek yazısı alınıyor. Bu fek yazısı, ipoteğin kaldırılması için gerekli oluyor. Peki, fek yazısı nereye verilir? İşte yanıtı...

Fek yazısı nereye verilir?

Konut kredisi kullanılarak alınan bir evin borcunun ödenmesi halinde fek yazısı alınıyor. Söz konusu fek yazısı, konut kredisi kullanılarak alınan bir konutun borcunun tamamının ödenmesinden sonra banka tarafından hazırlanan resmi bir belge olarak tanımlanıyor.


Fek yazısı, konut kredisi kullanılan dolayısı ile tapu üzerinde ipotek bulunan taşınmaz malların üzerindeki ipoteğin kaldırılması için isteniyor. Peki fek yazısı nereye verilir?


İpoteğin kaldırılması için öncelikle borcun ödenmiş olması gerekiyor. Ücreti ödendiğine dair ipotek fek yazısı ile birlikte Tapu Sicil Müdürlüğü'ne gidilerek tapudan da ipoteğin fek edilmesini talep edilebiliyor.


Tapu Sicil Müdürlüğü gerekli incelemeleri yaptıktan sonra ev üzerindeki ipoteği resmi olarak tapudan da kaldırıyor.  


Fek yazısı örneği..


T.C.

ANKARA

... İCRA MÜDÜRLÜĞÜ

Dosya No: ……… /…………


TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNE

………………(Şehir)

 

 

İLGİ: a) …./…./…..  tarih ve ….. sayılı yazımız.

  b) ……../………tarih ve ….. yevmiye sayılı cevabi yazınız.


ALACAKLI

VEKİLİ : 

BORÇLU : 


İlgi (a) sayılı yazımız gereğince, ilgi (b) sayılı cevabi yazınızda belirtilen taşınmazlar kaydına konulan haczin işbu dosyamızdan geçerli olmak üzere KALDIRILMASINA karar verilmiştir.

 

Karar gereğince işlem yapılarak ilgi (b) sayılı yevmiyeniz ile konulan hacizlerin fekki gereği rica olunur. 


NOT: ...................................



İcra Müdür Yrd. 

...............


Bankadan fek yazısı almak için gerekenler!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com