Fenerbahçe - Kalamış Yat Limanı'nda binlerce metrekare yeni inşaat alanı açılacak!
Fenerbahçe - Kalamış Yat Limanı için bir özelleştirme ihalesi daha yapılacak. Ancak bu seferki 'genişleterek özelleştirme' ismi altında gerçekleştirilecek. Peki neler olacak? İşte Fenerbahçe - Kalamış Yat Limanı'nı bekleyenler...
İstanbul’un Anadolu yakasında parklara, yeşil alanlara, nefes alınacak az çok ‘boşluğa’ sahip, elde kalan ender bölgelerinden birisi olan Kalamış ve kıyıları büyük bir tehlikeyle karşı karşıya kalmış durumda. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in talimatıyla, Kalamış Yat Limanı bir defa daha ihaleye çıkarılıyor.
Fenerbahçe - Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirme ihalesi 29 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirilecek.
Gazete Duvar'dan Bahadır Özgür'ün aktardığına göre; ihalenin bir özelliğinin olduğuna, bunun genişleterek özelleştirme olduğuna dikkat çekti. Özgür, bunun binlerce metrekare yeni inşaat alanı açılması anlamına geldiğini söyledi.
Kalamış Yat Limanı’nı 1998'den beri Koç Holding işletiyor. İktidar 2011'de iman işletmesinin özelleştirilmesine karar verdi. İlk ihale 19 Ekim 2021 tarihinde gerçekleştirildi ve ihaleyi Koç aldı. Rekabet Kurulu 21 Ekim’de sonuca onay verdi fakat ancak 2022’de ani bir kararla ihalenin iptal edildiği açıklandı.
Bahadır Özgür, Kalamış Yat Limanı’nın paranın her türünü çeken bir yer olduğuna dikkat çekti ve İstanbul sermayesinin gözde mekanı olduğunu söyledi.
Özgür, yazısında "Marinayı kapsayan bölgede çok sayıda lüks restoran, otel, Fenerbahçe ve Galatasaray tesisleri yer alıyor. Bu nedenle mesele mülk değerinin artırılmasından ziyade, bölgenin sıradan vatandaşın kullanımından çıkarılarak bir şekilde tecrit edilmesi" ifadelerine yer verdi.
Özelleştirme kararı 2011’de alınmasına rağmen ilk ihalenin 2021’de yapılmasının bir nedeni olduğuna vurgu yapan Bahadır Özgür, hedefin tüm bölgeyi değiştirecek şekilde inşaatın yolunu açmak olduğunu, sonuç olarak da ihaleden önce 2017 yılında yat limanına özel bir imar değişikliğine gidildiğini dile getirdi.
Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı Koruma Amaçlı İmar Planı, 10 Kasım 2017 tarihli Resmi Gazete'de de yer aldı. Özgür, söz konusu plan ile ilgili "Yat limanının toplam alanı 242 bin 884 metrekareden 437 bin 789 metrekareye çıkarılıyor. 100 bin metrekarelik bir artış söz konusu. Bunun 314 bin 541 metrekaresi deniz, 123 bin 248 bin metrekaresi ise karada. Detaylara bakıldığında durum daha da vahimleşiyor. Planla yüzde 13 emsal artışı getiriliyor. Böylece 15 bin metrekareye yakın yeni bir alanın daha inşaata açılması anlamına geliyor. Buna binlerce araçlık otoparkı da eklersek, vatandaşın kullandığı parkın, yeşil alanların, bisiklet ve yürüyüş yollarının olduğu bölgede toplam 30 bin metrekareyi aşan bir yapılaşmaya izin verilmiş oluyor" bilgilerini verdi.
Ayrıca, karara göre 7.5 metre yüksekliğinde turizm tesis alanı kurulabileceği de ifade edildi.
Aynı zamanda istendiği taktirde 750’şer metrekarelik en az 10 farklı ticaret, turizm alanı ve otel inşa edilebilecek; denizde 1288, karada 220 olan yat bağlama kapasitesi ise yüzde 50 yükseltilecek.
Bu imar planına karşı Kadıköy’de yaşayanlar dava açmıştı. Projenin ÇED raporu dahi olmadığına, yeşil alanlar ile kıyıya yapılacak bir inşaat için çevreye verilecek zararın tespit edilmesinin zorunlu olduğuna dikkat çekilen başvuru, Mahkeme tarafından reddedildi. Vatandaşlar da konuyu bireysel başvuru hakkı çerçevesinde Anayasa Mahkemesi’ne taşıdı.
Tüm bunlar ile bir imar suçu işleneceğinin altını çizen Bahadır Özgür, "Kısaca İstanbul’da kıyı kesimi, parkı, yeşil alanı hâlâ vatandaşa açık elde kalmış nadir yerlerden birisi, özelleştirme ile tehdit ediliyor. Karaköy ve Haliç’te yapılan ‘portlar’ın bölgeyi nasıl özelleştirdiği biliniyor. Benzer bir hikaye ile şimdi Kalamış kıyılarında yaşanıyor. Elbette çok da hükmü yok ama yasal olarak gerekli olmasına rağmen rutin bir ÇED raporunun dahi hazırlanmak istenmemesi, yaşanacak tahribat ile ilgili ipucu veriyor" şeklinde konuştu.
22 ayar gram altın fiyatı 2024 ne kadar? Altın neden düşüyor? 1 Mayıs altın fiyatları ne kadar oldu?