Fikirtepe'deki acele kamulaştırma rededdildi!
Fikirtepe'de bir firmanın kat karşılığı inşaat sözleşmesindeki firma ile sözleşme imzalamayan vatandaşların tapulu mülklerinin ve arsalarının acele kamulaştırılması için bakanlığa yaptıkları başvuru neticelendi.
Fikirtepe'de bir firmanın kat karşılığı inşaat sözleşmesindeki bazı maddeler ve/veya teklif şartlarındaki uyuşmazlıktan dolayı firma ile sözleşme imzalamayan vatandaşların tapulu mülklerinin ve arsalarının acele kamulaştırılması için bakanlığa yaptıkları başvuru neticelendi.
Bakanlık acele kamulaştırma yapılması için başvurduğu mahkeme ne karar verdi ?
Bakanlığın bu başvurusu sonucu mahkemeden Fikirtepe'de emsal sayılabilecek yeni bir içtihatla acele kamulaştırma yapılmaması yönünde bir karar çıktı. Aynı adada başka bir parsel için farklı bir mahkemenin acele kamulaştırma yönünde karar vermiş olması ise kafaların iyice karışmasına sebeb oldu. FİKİRTEPEHABER.com olarak aldığımız bir bilgi ise, Fikirtepe'de acele kamulaştırma ile muhatap olan diğer vatandaşların acele kamulaştırmanın reddi kararını emsal olarak mahkemelere gösterip yürütmenin durdurulması ve iptali yönünde başvurmaya hazırlandıkları yönünde ...
Peki acele kamulaştırma yapılmamasının sebepleri neler !?
3079 nolu ada 11 parseldeki 212 m2 nin 97,25 lik kısmı için vatandaşın ticari firma ile anlaşamamasından dolayı 6306 sayılı yasanın 6/2 maddesi uyarınca 2942 sayılı kamulaştırma Kanunu'nun 27. maddesine dayandırılarak acele olarak kamulaştırılması için yaptığı başvuruyu değerlendiren İstanbul Anadolu 11.Asliye Hukuk Mahkemesi kamulaştırma kanununun 27. maddesinde acele kamulaştırma koşullarının yazılı olduğunu beyan etti.
11. Asliye Hukuk Mahkemesi bahse konu kanuna ve maddelerine dayanarak yaptığı açıklamada, kamulaştırma kanunu 27 . maddesinde acele kamulaştırma koşullarının yazılı olduğunu beyan ederek aşağıdaki sebeplerden dolayı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının acele kamulaştırılması talebini redetmiştir.
İşte Mahkemenin konuya ilişkin açıklaması ;
'' Kamulaştırma Kanunu'nun 27. maddesinde acele kamulaştırma koşulları sayılmıştır. Buna göre 3634 sayılı milli müdafa mükellefiyeti kanununun uygulanmasında yurt savunması ihtiyacına veya aceleliğine Bakanlar Kurulunca karar alınacak hallerde veya özel kanunlarla öngörülen olağanüstü durumlarda gerekli olan taşınmaz malların kamulaştırılmasında yapılabilmektedir.
Davacı idare bu sebeplerden sonuncu olan özel kanunlarda öngörülen hal olarak 6306 sayılı Yasanın 6/2 maddesine dayanmakta ancak dilekçesi ekinde bu konuda alınmış bir acele kamulaştırma kararının bulunmadığı gibi davalıların adına tebligat yapıldığı ve anlaşmaya yanaşmadıklarına ilişkin belge ile dava konusu parselin içinde bulunduğu ada ile taşınmaz üzerinde bina olup olmadığı hususlarında hiç bir belge bulunmadığından koşulları oluşmayan acele kamulaştırma talebinin reddine karar verilmesi gerekmiştir. ''
FİRMALAR VATANDAŞI KAALE ALMIYOR , BAKANLIK TEK TARAFLI UYGULAMA YAPIYOR İDDİASI ..!
Bahse konu işlem ile acele kamulaştırılması talebiyle mahkemeye sevk edilen ada içerisinde ki parsel sahibi vatandaşlarınFİKİRTEPEHABER.com'a yaptıkları açıklamada kendilerinin firma ile anlaşmak istemelerine rağmen firmanın kendi sözleşmesini dayatmasından dolayı anlaşamadıklarını söylüyorlar. Vatandaşlar bazı firmaların nasıl olsa bakanlığın kanun gücü ile tapulu yerlerinin elde edeceklerini düşünerek, mülk sahibi olmalarına rağmen kendilerini kaale bile almadıklarını söylemekteler. Ayrıca genel olarak vatandaşların söylem ve iddiaları arasında; yer sahibi olmalarına rağmen bakanlığın firmaların talepleri doğrultusunda işlem yaparken kendi görüş ve taleplerini serbest piyasa koşulları bahanesi ile reddetmesine rağmen, firmanın talepleri doğrultusunda tek taraflı vatandaşın aleyhine acele kamulaştırma girişiminde bulunulmasının taraf tutma anlamına geldiği ve serbest piyasa koşullarında kendi haklarını savunmalarına rağmen tek taraflı anlaşılabilecek bakanlığın bu tutumunun kendilerini çantacıların kucağına itmesinden dolayı mağdur ettiği de bulunmakta...
Fikirtepe Haber