Filiz Ersan:En büyük çevre eylemlerinden birini yapacağız
Marmaris Çevre ve Turizm Gönüllüleri Grubu, Marmaris Limanı'nın büyütülmesinin deniz kazaları riskini artıracağını savunuyor
Marmaris Çevre ve Turizm Gönüllüleri Grubu Başkanı Filiz Ersan, Marmaris Limanı'nın büyütülmesinin çevre kirliliği ve deniz kazaları riskini artıracağını savunarak, "Gerekli izinler çıkarsa dünyadaki en büyük çevre eylemlerinden birini yapacağız" dedi.
Marmaris Kaymakamlığında kendileri için tahsis edilen salonda grup üyeleriyle basın toplantısı düzenleyen Filiz Ersan, son günlerde Marmaris Limanı'nın büyütülmesi konusunun yeniden gündeme getirildiğini söyledi.
Limanın ısrarla büyütülmek istendiğini belirten Ersan, şöyle konuştu:
"Deniz turizmi pastamızdan hak ettiğimiz payı almak için limanı büyütmek istiyoruz diyorlar. Bu ranttır. Marmaris'in geleceğini düşünmeyip limanın büyütülmesine onay verenler de suçludur. Israr ve inatla Marmaris halkının geleceğini riske atmak, Marmaris'e ihanettir. Bunu teşvik edenlerin de ranttan istifade edeceklerini düşünüyoruz."
Marmaris Körfezi'nin, kapalı deniz olduğundan su sirkülasyonunun fazla olmadığını ve kendini yenileyemediğini ifade eden Ersan, limanı işleten şirketin büyütme çalışmaları kapsamında 6-7 yıl öncesinden aldığı raporların, üzerinden süre geçtiği için geçerli sayılmaması gerektiğini savundu.
Uzmanların yeniden inceleme yapması gerektiğine inandıklarını belirten Ersan, şunları kaydetti:
"Buradan liman yetkililerine sesleniyoruz, boşuna masraf yapmayın. İzin çıktığı gün, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine başvuracağız. İnsan Hakları Mahkemesi genelde çevre konularıyla ilgili yapılan başvurulara olumlu yanıt veriyor. Bu girişimlerden de sonuç alamazsak, dünyanın en büyük çevre eylemlerinden birini yapacağız. Geçtiğimiz günlerde Marmaris'i ziyaret eden Greenpeace üyeleriyle de bu konuda görüşmelerimiz oldu."
MARMARİS'TEKİ YAT YANGINI
Geçen günlerde bir yatta meydana gelen yangına da değinen Marmaris Çevre ve Turizm Gönüllüleri Grubu Başkanı Ersan, Marmaris için bir kıyı eylem planı hazırlanarak kapasitenin dondurulması gerektiğini söyledi. Yanan yatta 3 yakıt deposu bulunduğuna dikkati çeken Ersan, şöyle devametti:
"Bu depolar infilak edebilirdi. Ormana yaklaşık 100 metre yakınlığı vardı. Orman yanabilirdi ve denizin üzeri yakıtla kaplanıp, diğer tekneleri de etkileyecekti. Marmaris bir çukurun ortasında ve etrafı ormanlarla çevrili. Yakıt depoları patlasaydı büyük bir facia olacaktı. Bu olayın Marmaris için dönüm noktası olması gerekiyor. Liman büyütüldüğünde aynı anda 5 kruvaziyer gemi yanaşacak deniyor. Böyle bir felaket durumunda bu gemiler de orada olduğunda denizde yaşanacak faciayı düşünün." Liman yetkilileri ise çevrecilerin iddialarının gerçeği yansıtmadığını savunarak, son teknolojiye sahip kruvaziyer gemilerinin dünyanın birçok limanını ziyaret ettiğini ve bugüne kadar çevreyle ilgili sıkıntı yaşanmadığını kaydetti.
BÜYÜTME PROJESİ
Marmaris Limanı, Marmaris Liman İşletmeciliği AŞ tarafından 2001 yılında özelleştirme kapsamında 49 yıllığına kiralandı. Limanı işleten şirket, 5 yıl önce limana 300 metre uzunluğunda yeni rıhtım yapılasını öngören büyütme projesi hazırladı. İlgili 20 kurumdan olumlu görüş alan şirketin, Kültür ve Turizm Bakanlığının komisyon kararını beklediği belirtildi.
AA
İlgili haber:
Marmaris Limanı'nı büyütme kavgası yeniden alevlendi!