Fingen, Türkiye'yi lüks outlet'le tanıştıracak
Fingen'in Direktörü Massimo Gardel, "Türkiye'ye güveniyoruz. Yatırımlarımız sürecek" dedi.
İtalyan Fingen, Türkiye'nin ilk lüks outlet center'ını 100 milyon avro yatırımla İstanbul'da açacak. Outlet'te Armani, Prada ve Gucci'nin mağazası olacak
İSTANBUL - İtalyan'ın en büyük tekstil ve gayrimenkul şirketlerinden, milyarlarca avro cirosu bulunan Fingen, Türkiye'nin ilk lüks outlet center'ını (indirim ve seri sonu ürünlerin satıldığı mağaza) açmaya hazırlanıyor. Fingen'in Direktörü Massimo Gardel, tam olarak yerini açıklamadığı outlet'in İstanbul'da bulunacağını söyledi. 80-100 milyon avro yatırımla 2010 yılında açılması planlanan outlet'e dünyanın en önemli lüks markalarının geleceğini söyleyen Gardel, "Türkiye böyle bir şey daha önce görmedi" dedi. İtalya'da dört tane outlet center yatırımları olduğunu ve burada Armani, Prada, Gucci, Bulgari gibi lüks markaların mağazaları olduğunu anımsatan Gardel, "Söz konusu markalar Türkiye'ye gelmemizle birlikte bizi izleyeceklerdir. Şu anda bir isim veremem ama bizim projemizde yer alacaklarını düşünüyorum" dedi. İtalyan Frattini ailesine ait olan Fingen SpA, tekstilin yanı sıra kumaş ve gayrimenkul alanlarında faaliyet gösteriyor. Holdingin en büyük faaliyet alanı şu anda RDM (Real Estate Development Management) isimli şirketi üzerinden yürüttüğü gayrimenkul. Outlet'ler açmaya 10 yıl önce başlayan RDM, İtalya'nın ardından Türkiye'yi seçmiş. İlgilendiği bir baka ülke ise Çin. İtalyan şirket Türkiye'deki yatırımlarını MAG ile işbirliğiyle gerçekleştirecek.
Başka şehirlerde de merkez açacak
Massimo Gardel, Türkiye pazarının yeterince olgun olduğuna inandıkları için bir yıl önce yatırım kararı aldıklarını açıkladı. Açacakları lüks outlet center ile bir alışveiş destinasyonu yaratmayı amaçladıklarını vurgulayan Gardel, restoranlar ve eğlence mekânları ile bunu destekleyeceklerini söyledi. Mimari olarak da farklılık yaratmayı amaçladıklarını kaydeden Gardel, İstanbul'un ardından İzmir ve Ankara gibi büyük şehirleri hedeflediklerini belirtti.
Krize rağmen Türkiye'ye gelme nedenlerini Gardel şöyle açıkladı: "Ekonomiz kriz her yerde; İtalya, ABD, Almanya. Tüketici krizleri önemser. Tasarruf etmeye çalışır. Outlet'ler böyle dönemlerde çok daha fazla önem kazanır. Bu nedenle de doğru bir konseptle geliyoruz. Kriz dönemlerinde `Hadi 12 yeni yatırım yapalım' diyemiyorsunuz ama bir şekilde faaliyetlerinizi sürdürmeniz lazım.Türkiye pazarına güveniyoruz. Krizin ardından bu pazarın çok ilginç olacağına inanıyoruz. " Fingen'in Direktörü Massimo Gardel, lüks markaların otellerini de açtıklarını belirterek, "Armani, Bulgari, Salvatore Ferragamo anlaşmamız olan markalar. Türkiye'yi bu açıdan da inceliyoruz. Doğru bir lokasonda bu değerli markaların otelerini açabiliriz" diye konuştu.
(Radikal)