29 / 04 / 2024

Flatofis'in kiralama oranı krize rağmen yüzde 75'e ulaştı!

Haliç'te hayata geçirilen Flatofis'in kiralama oranı krize rağmen yüzde 75'e ulaştı

Ofis piyasasının kalbinin attığı Levent-Maslak yerine, ofis projesini Eyüp'te hayata geçiren Sinpaş Yapı, projenin lokasyonu konusundaki eleştirileri haksız çıkardı. Aralarında Samsung, Protel, Maya Sağlık Hizmetleri gibi dev firmaların da bulunduğu pek çok şirket, merkezini Flatofis'e taşıdı. Türkiye'nin ilk yatay ofisi olarak hayata geçirilen Flatofis, yüzde 75 doluluk oranına ulaştı. Lokasyon konusunda çıkan tartışmalara başından beri kulak asmadıklarını belirten Flatofis Genel Müdürü Mehmet Özdemir, projeye başlarken merkezi iş alanlarının Maslak-Zincirlikuyu hattından Kağıthane-Eyüp hattına kayacağını öngördüklerini söyledi. Metrobüs hattını da çok iyi takip ederek bu projeyi yapma kararı aldıklarını kaydeden Özdemir, "Söğütlüçeşme-Avcılar metrobüs hattının devreye girmesi bizim projemizi çok daha önemli hale getirdi. Samsung ofisini Flatofis'e taşırken yaptığı fizibilite çalışmalarında servis maliyetinden 180 bin TL'lik tasarruf edeceği sonucuna ulaştı. İnşaata başlarken görüştüğümüz ve "Kartvizitimde Eyüp yazsın istemiyorum" cevabını aldığımız birçok firmaya şu anda burada yer veremeyecek duruma geldik" diye konuştu.

Taşınma süreleri uzadı
Ekonomik krizin konut sektörünün yanı sıra ticari gayrimenkulleri de etkilediğini belirten Özdemir, daha önce 2 ay olan ofislere taşınma süresinin kriz döneminde 6 aya kadar uzadığını söyledi. 2008 Haziran ayından itibaren taleplerde bir daralma yaşandığına dikkat çeken Özdemir, buna karşın krizi fırsata çevirecek adımlar atarak başarıya ulaştıklarını söyledi. Özdemir şöyle konuştu: "2008'de yıllık 480 euro olan ofis kiraları, 2009'da 320 eurolara kadar geriledi. Ancak biz bu dönemde de krizi fırsata çevirmeyi başardık. Örneğin krizde bin metrekarelik ofisini 500 metrekareye düşürmek isteyen de bize geldi. Biz tek katlı 12 bin 500 metrekarelik kiralamalarla bu işe başladık. Ama kriz nedeniyle daha sonra 2-3 bin metrekare gibi bölümlere ayırdık. Ofis kiralarımız ilk 6 ay kampanyalı başlatıldı. O dönem ofislerimizin metrekaresini 17-23 TL arasında kiraya verdik. Hatta 'ısıtma, soğutma ve havalandırmanız bizden' dedik. Şimdi bu kampanya bitti. Metrekare fiyatları 20-25 TL arasında değişiyor. Şu an yüzde 75 doluluğa ulaştık."

2011 yatırım yılı olacak
Krizden çıkış sinyallerinin olumlu etkilerini görmeye başladıklarını ifade eden Özdemir, 2011 yılında ciddi yatırımlara hazırlandıklarını söyledi. "2011 bizim için hızlı bir yıl olacak. Birçok Flatofis, Deposite daha yapacağız. Biz boş duramayız. Topkapı, Zeytinburnu, Eyüp gibi genişlemeyi öngördüğümüz merkezi iş alanlarında birtakım depolama, lojistik alanları ve ofis alanları konseptli projeler geliştiriyoruz" diyen Özdemir, şu anda 600 bin metrekare olan kiralanabilir gayrimenkullerini 2011'de 1 milyon 200 bin metrekareye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.

İbrahim Kutluay da restoran işletiyor
Türkiye'nin ilk A sınıfı yatay ofis projesi olan ve 110 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilen Flatofis, dört kattan oluşan bir tasarıma sahip. Bin 100 araç kapasiteli otopark, arşiv ve depo alanları, özel toplantı odaları, yeme içme alanları, 70 odalık bir business otel, kapalı yüzme havuzu, fitness center'i bulunan Flatofis'in dış cephesinde Toscana'dan gelen manolya ağaçları yer alıyor. Ofis bölümünün yüzde 75'i, çarşı bölümünün ise yüzde 100'e yakını kiralanan Flatofis'in kiracıları arasında milli basketbolcu İbrahim Kutluay da yer alıyor. Kutluay, burada restoran işletiyor.