05 / 11 / 2024

Garanti Bankası 32 bankanın en iyisi seçildi!

Garanti Bankası 32 bankanın en iyisi seçildi!

Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer yaptığı açıklamada "Garanti olarak, mobil gibi dinamik bir platformda biz de sürekli yeni teknolojilere ve servis modellerine yatırım yapıyoruz" dedi





Garanti Bankası, mobil bankacılık çalışmalarıyla Forrester Research tarafından dünyanın önde gelen 32 bankasının en iyisi seçildi.  


Garanti Bankası, "Şubesiz Bankacılık" kapsamında yürütülen mobil uygulamalarını Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer'in de katıldığı toplantı ile paylaştı. 


Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, Türkiye'de akıllı telefon ve mobil internet kullanımının hızla artmaya devam ettiğini, buna paralel olarak 13,2 milyon internet, 4,9 milyon mobil bankacılık aktif kullanıcısı bulunduğunu belirterek, "Son yıllarda Garanti olarak bizim de mobildeki yatırımlarımız artarak devam ediyor" dedi. 


İnternet bankacılığında 2,7 milyon aktif kullanıcı ve finansal işlemlerde yüzde 24'lük pazar payıyla yakaladıkları başarıyı, mobilde 1,4 milyon kullanıcı ve yüzde 32 pazar payıyla devam ettirdiklerini aktaran Başer, şunları kaydetti: 


"Geldiğimiz noktada 500 bin aktif müşterimiz, yalnızca Cep Şubesi'ni kullanarak tüm finansal ihtiyaçlarını karşılıyor. Bugün internette yer alan 500'ün üzerinde işlemin 100'den fazlasını mobile taşımış durumdayız. Rakamlara baktığımızda, bu 100 işlemin, bankamızda yapılan toplam işlem sayısının yüzde 99'unu karşıladığını görüyoruz.  


Mobili yalnızca bireysel değil, kurumsal müşterilerimiz de bankacılık işlemleri için yoğun olarak kullanıyor. Kurumsal iOS ve Android'de bulunan Kurumsal Cep Şubesi'nden 25 binin üzerinde firma faydalanıyor. Uygulama sayesinde kurumsal müşterilerimiz, her an her yerde onay gibi kritik işlemleri yapmaya devam edebiliyor. Ortalama bir kullanıcı Cep Şubesi'ne ayda 10'dan fazla kez giriyor." 


"Kullanıcılarımıza uygun servisler geliştirmeye devam edeceğiz" 


Başer, banka olarak, mobil gibi dinamik bir platformda sürekli yeni teknolojilere ve servis modellerine yatırım yaptıklarına işaret ederek, "Bu vizyonla hayata geçirdiğimiz ve genç profesyonelleri hedeflediğimiz, günlük bankacılık hizmetlerini inovatif servislerle birleştiren iGaranti, bugün 200 bini aşkın aktif müşteriye ulaşmış durumda. Ayrıca, mobilin bir uzantısı olarak gördüğümüz giyilebilir teknolojiler gibi akıllı cihazlara da yatırım yapıyoruz" diye konuştu. 


Dünyanın ilk finansal Google Glass uygulamasının yanı sıra, Samsung ve Sony'ye ait akıllı saatler için uygulamalar da geliştirdiklerini dile getiren Başer, "Turkcell'in Akıllı Araç servisinin yer aldığı Subaru ve Volvo'lar için geliştirdiğimiz bankacılık servisimiz de var. Ek olarak, iBeacon sayesinde kullanıcıları lokasyon bazlı fırsatlardan haberdar ettiğimiz uygulamalarımız da bulunuyor" ifadelerini kullandı. 


 Başer, tüm bu yatırımın karşılığında, Forrester gibi global araştırmalara imza atan bağımsız bir şirket tarafından değerlendirilen dünyanın en büyük bankalarının arasından sıyrılarak, en iyi mobil bankacılık uygulamalarına imza atan banka seçilmenin kendileri için gurur kaynağı olduğunu söyledi. 


"Raporda da sıkça belirtildiği gibi, değerlendirilen 32 bankanın önüne geçmemizi sağlayan esas unsur, mobilin dinamiklerini iyi algılayıp, bu platforma göre şekillendirmeyi başardığımız inovatif servislerimiz" diyen Başer, gelecek dönemde hizmete girecek tüm yeni platformlarda, kullanıcılarına uygun servisler geliştirmeye devam edeceklerini vurguladı. 


 Raporla ilgili bir sunum yapan Forrester Research Finansal Servislerden Sorumlu Araştırma Direktörü Benjamin Ensor ise mobil bankacılık kriterlerine göre kıyaslamalı olarak değerlendirdikleri tüm bankalarda, sınıfının en iyi örneklerini bulduklarını belirtti. 


Ensor, "Türkiye'den Garanti Bankası, bankaların mobil uygulama fonksiyonları arasında genel olarak liderliği elde etti" dedi.  


Benjamin Ensor, bankanın, her yerde her zaman bankacılık işlemlerine ulaşmak isteyen her jenerasyondan müşterisine, para transferleri, fatura ödemeleri, P2P ve satış noktası ödemelerinin yanı sıra sesle yönlendirme, bağlamsal pazarlama, mobil cüzdan ve ürün arama fonksiyonu gibi yeni nesil özellikler sunduğunu dile getirdi. 


Verilen bilgilere göre, Forrester Research'ün, Avustralya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, Polonya, İspanya, Türkiye, İngiltere ve ABD'de faaliyet gösteren 32 büyük bankanın sunduğu mobil bankacılık hizmetlerinin işlevselliğini değerlendirmek amacıyla yaptığı araştırma sonucunda, Garanti Bankası, en yüksek toplam puanı aldı. Böylelikle Garanti Bankası, mobil bankacılık çalışmalarıyla Forrester Research tarafından dünyanın önde gelen 32 bankasının en iyisi seçildi. 


Raporda Garanti'nin, mobil bankacılık kanalları aracılığıyla, para transferi, fatura ödemesi, P2P ödemeleri, satış noktası ödemeleri, sesle yönlendirme, içeriksel pazarlama, mobil cüzdan ve ürün arama fonksiyonu gibi yeni nesil hizmetler sunduğu belirtildi. 


Hesap bilgileri, işlem fonksiyonelliği ve farklı mobil platformların desteklenmesi gibi kriterleri içeren araştırmanın raporunda, değerlendirilen tüm bankaların en iyi hizmet verdiği alanlar ve geliştirilebilecek yönleriyle ilgili öneriler paylaşıldı. 




Dünya




Geri Dön