Sektörel

Gayrimenkul sektörünün yeni pazar yeri digital dünya!

Emlakchi İstanbul Gayrimenkul Pazarlama'dan Bilge Özdemir, gayrimenkul pazarlamada Digital Dünya gelişmelerini değerlendirdi. İşte, Bilge Özdemir'in Digital Dünya gelişmelerini değerlendirmesi...

Bir proje pazarlama ve satış hizmet firma yöneticisi olarak; yıllar önce bünyemizde hizmet verdiğimiz projelerin teknik bölümlerine yön verebilmek için  mimari kadrolar barındırırken, bugün  digital pazarlama uzmanı barındırıyoruz.


Digital pazarlama uzmanım Mert GÖREN’ in yönlendirmesi ile gayrimenkul sektöründe diğital pazarlama faaliyetlerini inceledim.  

Devir takibimizden hızlı değişiyor...  mesai saatlerine sığan “ tanıtım ofislerinin “ karşısında zaman ve mekan sınırı tanımayan “ sanal dünya “ tek alternatif...  

Web siteleriniz, artık sanal ortamda   “ gece & gündüz “ her saat hizmet sunan yeni  iş yeriniz.


Değişen çağla birlikte; gayrimenkul sektörü pazarlama alternatiflerinde internet ve dijital teknolojilerine yönelim hız kazanmaya başladı.

Artık, projeler arası savaşda bir çok rakibin arasından sıyrılıp tercih edilebilmenin  yolu dijital teknolojilerin en iyi ve en etkin kullanımından geçiyor.

Yeni yüzyılla birlikte yaşamımıza hızla giren internet kullanımı Türkiye’de hızla yayılırken  gayrimenkul arayanlar  web sitelerinden proje bilgisi alma, arama yapmanın pratikliğini keşfetmiş bulunuyor.


Son yıllarda gelişen teknoloji, pazarlama dünyasında hızlı değişimleri beraberinde getirmiş. Gelişen teknoloji ve her geçen gün çoğalan mobil cihazlar, süre gelen normal hayatımızı şekillendirip değiştirdiği gibi satın alma ve alışveriş alışkanlıklarımızı da tümüyle farklılaştırıyor. 

Ülkemizde internet kullanıcılarının sayısının 30 milyonlu rakamları zorladığı ve her geçen yıl bu sayının ciddi oranda artacağı öngörülüyor.  İnternet ve genç kavramı yan yana geldi mi  geleceğin potansiyel müşterileri için sanal dünyanın kodlarını açıklıyor...


Eldeki veriler, ev alacakların %90’ ının birincil araştırma aracı olarak interneti tercih ettiğini gösteriyor. Güncel veriler ışığında günümüzde her 4 kişiden 3’ ü satın aldığı veya kiraladığı gayrimenkulü internet üzerinden buluyor.  


Digital çağ’a ayak uyduran gayrimenkul projeleri yıllık satış hacimlerinin ortalama %.5 - 10 ‘ unun internet üzerinden geldiğini paylaşıyor. Gayrimenkul sektörünün yeni pazaryeri olan internetin haçmi hızla ve hız kesmeden büyüyor.


Projeler arası rekabetde, potansiyel müşterilere ulaşılmanın en temel unsurlarından biri de internette doğru zamanda ve doğru şekilde bulunmaktan geçiyor...

Her kesin,  internette arama yaptığı ortamda potansiyelleri web sitenize yönlendirebilmeniz için dijital ortamdaki varlığınızı rakiplerinizden üstün kılmanız gerekiyor. Bunun yoluda  içerik ;sosyal medya pazarlamaya kadar her ortamda bulunmanız anlamına geliyor. 


İnternette firmanızın veya projenizin güven veren, uzmanlığınızı ön plana çıkartan, olumlu bir görüntü çizmesi birçok rakip arasından sıyrılarak tercih edilmenizi sağlıyor.

Ülkeler arası sınırların kalkması, ülkemizde yabancıların gayrimenkul alımına yönelik gerçekleşen düzenlemeler ve yurt içi-yurt dışından oluşan taleplerle birlikte internet reklam pazarı büyüklüğü Türkiye'de ve Türkiye’ye potansiyel teşkil eden ülkelerde hızla artış sağlıyor.


Digital pazarın potansiyelini gören gayrimenkul firmalarının bünyelerinde “ digital pazarlama satış “ bölümleri oluşturduğunu uzmanından; yöneticisine kadrolar istihdam ettiğini gözlemliyorum.


Yakın gelecekte gayrimenkul pazarında insan kaynaklarını tanımlarken “ geleneksel ve digital “ pazarlama ve satış olmak üzere 2 kategoriye ayıracağız. Eğitim kurumları bu farklılaşma ile uzmanlaşma gidecekler... 


Türkiye’de gayrimenkul pazarlamasında yeni bir dönem başladı ve geç kalmadan bu dönemin gereklerine adapte olmanız gerekiyor. Aksi taktirde her geçen gün biraz daha geç kalabilirsiniz.


Yakın bir gelecek için; ülkemizde de bu veriler ışında gayrimenkul sektörünün Digital dünyaya doğru hızlı bir değişim yaşayacağını öngörebiliriz.