Gebze-Darıca Metro Hattı projesi görücüye çıktı!
Tarihinin en büyük yatırımını yapan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Gebze-Darıca Metro Hattı projesini görücüye çıkardı.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarihinin en büyük yatırımını yapıyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre, ulaşım alnında yapılacak bu yatırım ile Kocaeli ilk defa metroyla buluşacak. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, projenin tanıtımı için Antikkapı’da bir tören düzenledi. Törende metronun çalışacağı güzergâh, proje kapsamında yapılacak katlı otoparklar ve çalışma sistemleri hakkında Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu bir sunum yaptı. Gebze OSB -Darıca Sahil Hattı’nda uygulanacak proje Kocaeli Büyükşehir tarihinde yapılan en büyük projesi olmuş olacak. Projenin 20 Ekim Cumartesi günü saat 10.30’da Gebze Kent Meydanı’nda temel atma töreni yapılacak.Törene Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Binali Yıldırım ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan da katılım gösterecek.
GENİŞ KATILIM
Tanıtım programına Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Zekeriya Özak, AK Parti İl Başkanı Abdullah Eryarsoy, ilçe belediye başkanları, MHP İl Başkanı Aydın Ünlü, DSP İl Başkanı Halim Dedeoğlu, Kocaeli Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği başkanı Kadir Durmuş, Eski Sağlık Bakanı Kazım Dinç, CHP’li eski Belediye Başkanı Erol Köse ve STK temsilcileri, il ve ilçe protokolü katılım gösterdi.. Programda açıklamalar yapan Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy “Temeli atılacak metronun; ilimize, bölgemize, ülkemize hayırlı olması diliyorum. Ulaşım sorunlarının çözümü konusunda metro önemli bir aşama sağlayacak. Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı metroda vatandaşlar, modern ulaşım araçları ile işlerine gidip gelecekler. Trafik kazalarının önlenmesinin de amaçlandığı bu çalışma büyük bir projedir” diye konuştu.
VATANDAŞLARA VE SEKTÖRE CAN SUYU OLACAK
Tanıtım programında sunum öncesi açıklama yapan Başkan “İbrahim Karaosmanoğlu, şunları söyledi “Ülkemize yönelik ekonomik bir saldırı var. Finans piyasalarındaki dalgalanma, Hepimizin hayatına yansıyor. Hükümetimiz bununla ilgili acil tedbirleri aldı. Piyasalar durulmaya başladı. Kalıcı tedbirler de kararlılıkla uygulanıyor. Enflasyonla mücadele kampanyası bunun bir parçası. Kamuda tasarruf tedbirleri yine bunun bir parçası. Bu saldırıdan da, el birliği ile omuz omuza güçlenerek çıkacağız inşallah. Metro yatırımını 2014 yılında vaat etmiştik. Yatırımın fiilen başlaması böyle bir döneme denk geldi. Bu dönemde işe başlamayı özellikle önemsiyorum. Zira; metronun, birazdan anlatacağım faydalarına ek olarak, ekonomik gelişmeye, ülke çapında katkı sunacağını düşünüyorum. Bu yatırım, aynı zamanda onlarca sektöre, onlarca işletmeye can suyu olacak. Binlerce vatandaşımıza iş, aş, istihdam olacak.” dedi.
HANİBAL’IN ÜNLÜ SÖZÜ
Kocaeli Raylı Sistemleri, Kocaeli Metrosu, Gebze OSB – Darıca Sahil Metro hattının bunlardan birisi olduğunu söyleyen Başkan Karaosmanoğlu” Gebze'de metfun bir kral var. Kartaca Kralı Hanibal. Roma’yı dize getiren büyük komutan. Alplerin sarp yamaçlarından, Roma’ya ilerlerken, sürekli engellerle karşılaşıyordu. Her engelle karşılaştığında tek bir cümlesi vardı: “Ya yeni bir yol bulacağız. Ya yeni bir yol açacağız.” Bu söz, bu azim bizim hizmetlerimizi de yansıtmakta. Bugün şehrimizin nüfusu yaklaşık iki milyon. 2023 yılı hesaplamalarına göre Kocaeli’deki günlük yolculuk sayısı 8 milyonun üzerinde olacak. Gebze, Darıca, Çayırova, Dilovası'nın yerleşik nüfusu yaklaşık 800 bin. Bu bölgenin günlük nüfusu ise 2 milyon. 1 milyon 200 bin kişi, bu bölgelere sabah giriyor, akşam çıkıyor.” dedi.
TEK ÇÖZÜM METRO
Başkan Karaosmanoğlu sözlerine şu şekilde devam etti: "Şehrimizin gelişmesinin önünde, böyle yoğun bir trafik engeli var. Yollar, kavşaklar, tüneller yapıyoruz. Bir süre sonra bunlar yetersiz hale geliyor. Lastik tekerli toplu taşıma araçları, otobüsler, minibüsler, servis araçlarıyla bu ihtiyacı karşılamak mümkün değil. Tek çözüm, toplu taşımanın omurgasını yerin altına almak. Bu da ancak metro ile mümkün. Diğer taraftan, İstanbul'la neredeyse birleştik. Bilmeyen, sınırları bile ayıramaz. Sabiha Gökçen Havaalanı, şehrimizin havaalanı gibi... Marmaray, aynı zamanda bizim metromuz. Her gün işe gelenler dışında, Özellikle hafta sonlarında İstanbul, Kocaeli'ye akıyor. Metro hattımızla, Kocaeli ve İstanbul'u yerin altından da birleştirmeyi hedefliyoruz. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile de bu amaçla ortak çalışmalar yapıyoruz. Metro hattımız, İstanbul Metrosu'na da entegre olacak. Kocaeli'nin geleceğine yatırım için yerin altında yeni bir yol açmaya başladık.”
İLK ADIM GEBZE’DE
Başkan Karaosmanoğlu yaptığı sunumda ise şöyle konuştu: “Milletimizin önündeki engelleri kaldırmak için, yerin altına demir ağlar örmek için yola çıktık. Gebze OSB – Darıca Sahil Metrosu'yla Kocaeli Metrosu'nun ilk adımını Gebze bölgesinde atıyoruz. İnşallah ikinci adımımız Körfez – Derince – İzmit – Kartepe Metro Hattı olacak.”
METRO HATTI, YENİ YATIRIMLARLA BÜYÜYECEK
Yüksek teknolojili, sürücüsüz, ekonomik, güvenli, esnek, geliştirebilir olarak tasarlanan Gebze OSB – Darıca Sahil Hattı 15.6 km uzunluğunda, 6,5 metre çapında iki tünelden meydana gelecek. 12 istasyondan oluşan hattın tamamı da yerin altından geçiyor. Hat, 2022 yılında hizmete girecek. Gebze OSB – Darıca Sahil arası 19 dakikaya inmiş olacak. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yeni metro hattıyla; Gebze OSB bölgesindeki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırmayı, şehir içi trafik yükünü asgari düzeye indirmeyi, kent merkezleri ve sanayi bölgelerine hızlı erişim sağlamayı, Darıca Sahiline ulaşımı kolaylaştırmayı, Kocaeli’yi ulusal ve uluslararası kara, hava ve raylı sistemlere entegre etmeyi, 2 metropol şehri yerin altından birleştirmeyi planlıyor.
936 ARAÇLIK YERALTI OTOPARKI
Çift yönlü olarak saatte 64 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metro hattı; İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, Marmaray’a, TCDD Hızlı Tren Garı’na, ulusal ve uluslararası toplu taşıma ağlarına, kent merkezlerine entegre olmuş olacak. İki metropol yerin altından da birleştirilmiş olacak. 90 saniye aralıklarla sefer gerçekleştirilecek. 936 araçlık yeraltı otoparkı, zemin üstünde otobüs peronlarını da kapsayan Park et Devam Et merkezleri yapılacakKocaeli Büyükşehir tarihinin en büyük yatırımı olan Kocaeli Metrosunun 1. Etabı 5 milyar TL'ye mâl olacak. Yatırım, Kocaeli Büyükşehir’in öz kaynaklarıyla tamamlanacak.