27 / 12 / 2024

Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı!

Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı!

Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hatları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla hizmete açıldı. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ''Bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak'' dedi.



Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul ulaşımında önemli bir rol oynayacak Gebze-Halkalı banliyö tren hatlarının Kartal Meydanı’nda düzenlenen açılış töreninde önemli açıklamalarda bulundu.

Mesafe 1 saat 10 dakika kısaldı

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Gebze – Halkalı tren hattının eskiden 185 dakikada kat edilebilen bir mesafeyken şimdi 115 dakikaya ineceğini söyleyen Erdoğan, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika daha kazandıracağını söyledi.

Günde 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak

Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ''Görüyorsunuz hizmet başka bir şey, laf başka bir şey. CHP’lilerin böyle bir derdi var mı? Böyle bir sıkıntısı var mı? Ama bizim derdimiz hizmet. İstanbul’un en işlek ve dolayısıyla trafik yoğunluğu en çok olan bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak. Bir başka ifadeyle normalde ancak 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu, bu hattımız tek başına gidecekleri yerlere ulaştıracak'' diue konuştu. 

İstanbul trafiği rahatlayacak

İstanbul’un 10 ilçesine bu hat ile doğrudan kullanma imkanı sağlandığını söyleyen Başkan Erdoğan, '' İstanbul trafiğinde çok önemli bir rahatlamaya yol açacak'' dedi.

İki tren hattını birleştirdik

''Yalanla peynir gemisi yürümüyor'' diyen Başkan Erdoğan, ''Tabi  Marmaray  bu projenin iki kıta arasındaki bağlantısını sağlayan en stratejik bölüm. Biz Marmaray’ı inşa ederek iki tren hattını birleştirdik. Bir diğer önemli raylı sistem bağlantısını da Yavuz Sultan Selim köprüsünde kuruyoruz. İnşallah her iki taraftaki metro hatları tamamlandığında orayı da devreye alacağız'' dedi.

8,5 milyar lira harcandı

''Sıfırdan yapmışçasına bu hattı yeniledik, yepyeni bir çehreye büründürdük'' diye konuşan Erdoğan, ''Tabi İstanbullu bir uçtan bir uca böyle bir sistemle kat etmek zorlu bir işti. Bugüne kadar 1,4 milyar avro yani yaklaşık 8,5 milyar lira harcanan Gebze – Halkalı Banliyö Tren Hattı’nın şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkesi tebrik ediyorum'' şu ifadeleri kullandı. 

Raylı sistem uzunluğu 233 kilometreye çıktı

İstanbul’un 170 km olan raylı sistem uzunluğunun 63 km ilaveyle 233 kilometreye çıkarttıklarını ifade eden Erdoğan, şu açıklamalarda bulundu: ''İBB’yi kazandığımız 1994 yılında şehrimizin ulaşım sorununun çözümünün raylı sistemlerden geçtiğini görmüştük. Esasen Osmanlı döneminde Karaköy – Beyoğlu arasında yapılan tünel dünyanın en eski ikinci metrosudur. Ancak daha sonra şehri yönetenler Osmanlı’nın bu vizyonunu takip edememişler, İstanbul’u her alanda olduğu gibi ulaşımda da bir batağa saplamışlardır.

Biz kolları sıvadık. Diğer pek çok çalışmanın yanı sıra Taksim – 4. Levent arasındaki metro hattıyla raylı sistemleri kurmaya başladık. İlk metro hattımızı 2000 yılında hizmete aldık. Ardından bu ağı genişlettik ve bugün 233 kilometreye kadar çıkarttık. Hedefimiz ilk etapta 500 kilometreye ardından da 1100 kilometreye ulaşmaktır.

Kartal’dan İstanbul’a ve Türkiye’ye sesleniyorum. Bu kardeşiniz 4,5 yıl ülkenin cumhurbaşkanı mı? Diyorum ki burada şimdi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Binali Yıldırım bey ve belediye başkanı arkadaşlarımla el ele vereceğiz ve İstanbulumuzu çok daha farklı şekilde ayağa kaldıracağız. Yani bir tarafta iktidar, bir tarafta yerel… el ele vererek inşallah bu kalkınma hamlesini yürüteceğiz.

94 İstanbul’a büyükşehir belediye başkanı oldum. O zamanki Kartal’ın durumu neydi? Nasıl bir Kartal vardı söyleyin… Çöp, çukur, çamur var mıydı? Sokak araları, yollar asfalt diye bir şey var mıydı? İşte o zamanlar şimdi milletvekili olan Erol beyle beraber biz Kartal’ı ele aldık mı? Aldık. Ve Kartal’ı bugünkü kartal haline o günden getirdik.''

Bakan Turhan, törende yaptığı konuşmada, projenin hayata geçirilmesinden dolayı büyük memnuniyet duyduklarını belirterek, "Asrın projesi Marmaray’ı tamamlayacak ve bizleri kesintisiz bir İstanbul banliyo hattına kavuşturacak Gebze-Halkalı Banliyo Hattı’nın açılış törenine katıldığınız, bizimle aynı sevinci paylaştınız ve bu tarihi ana tanıklık ettiğiniz için teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum." diye konuştu. 

İstanbul'un şehir olduğu günden bu yana dünyanın en büyük ve muazzez kentlerinden biri olduğunu dile getiren Turhan, "Bugün de dünyanın en büyük şehirlerinden birisi olan İstanbul için tarihin her döneminde büyük projeler düşünülmüştür. Bu noktada bizler de Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda göreve geldiğimizden bugüne daha gelişmiş ve sorunsuz bir altyapıya sahip İstanbul’a ulaşmak için gece-gündüz çalışıyoruz." dedi.

- "Ulaşım şebekelerini hayata geçiriyoruz"

Bu çerçevede yeni projelerle İstanbul'a önemli hizmetler yapıldığını vurgulayan Turhan, şöyle devam etti:

"İstanbul’u baştan başa donatmakla kalmıyor, konforlu yolculuklara olanak sağlayan ulaşım şebekelerini bir bir hayata geçiriyoruz. Çevre yollarını yapıyor, İstanbul’u otoyollarla, bölünmüş yollarla örüyoruz. 'Dünya başkenti İstanbul’a bu da yetmez' diyoruz, alt geçitler, kavşaklar, üst geçitler inşa ediyoruz. Dünyanın en büyük havalimanını İstanbulumuza yaparak tarihe mührümüzü vuruyoruz."

 Gelişmiş bir şehirde raylı sistem altyapısının büyük önem taşıdığını anlatan Turhan, İstanbul’un metro alt yapısının yapımında büyükşehir belediyesine destek olmakla kalmadıklarını, tüm hatları boğazın altından birbirine bağladıkalarını dile getirdi.

Turhan, "Gebze-Halkalı Banliyö Projesi İstanbul için sadece bir banliyö demir yolu hattı değil bu hat İstanbul’un tüm raylı sistemlerini birleştiren ana omurgadır. Marmaray’ı da içinde bulunduran bu hatta hem metro hatlarını hem yüksek hızlı tren hatlarını hem de yük treni hatlarını birbirine entegre ediyoruz, bağlıyoruz. Artık İstanbullular demir yollarında kesintisiz seyahat edebilecek." dedi.

Bakan Turhan, bunu sağlayabilmek için Marmaray’la birlikte 43 istasyon inşa ettiklerini ifade ederek, Gebze-Halkalı demir yolu hattı projesinde 2 hat üzerinden Marmaray’la bütünleşik olarak kent içi banliyö işletmesi yapılacağını ve üçüncü hat üzerinden ise şehirlerarası yolcu ve yük trenleriyle yüksek hızlı tren işletmesi yapılabileceğini söyledi.

Toplam 13 istasyondan da 16 adet metro ve tramvay hattına bağlantı sağlanacağının belirten Turhan, "Banliyo ile Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikada, İstanbul’un iki yakasında Gebze-Halkalı arası 115 dakikada alınabilecek. Bostancı ile Bakırköy arası 37 dakikaya düşecek. Hızlı tren Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Haydarpaşa, Bakırköy ve Halkalı’da durabilecek. Yük trenleri için de Pekin’den Londra’ya kesintisiz demir yolu bağlantısı sağlanmış olacak. Yük trenleri gece saatlerinde boğaz geçişini kullanarak Asya-Avrupa arasında taşımacılık yapabilecek."  diye konuştu.

Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı!

15 soruda Halkalı-Gebze Marmaray Hattı!


Geri Dön