Gebze Muallimköy'de 34.1 milyon TL'ye icradan satılık fabrika kompleksi!
Gebze 4. İcra Dairesi Müdürlüğü, Kocaeli ili, Gebze ilçesi, Muallimköy Mahallesi, 419 ada 19 parselde yer alan fabrikayı 34 milyon 109 bin 462 TL'ye icradan satıyor...
Gebze 4. İcra Dairesi Müdürlüğü tarafından Kocaeli ili, Gebze ilçesi, Muallimköy Mahallesi, 419 ada 19 parselde yer alan fabrika kompleksi 34 milyon 109 bin 462 TL'ye icradan satışa çıkarıldı. İcra ihalesi 5 Şubat 2020 tarihinde saat 14:30'da gerçekleştirilecek.
İlan metni:
T.C.GEBZE 4. İCRA DAİRESİ
2018/30 İFLAS
TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
TAŞINMAZIN ÖZELLİKLERİ ve DEĞERİ:
Kocaeli ili,Gebze ilçesi,Muallimköy Mahallesinde kain,G22B 25B2-A/2B pafta,419 ada,19 parsel sayılı,12.752,33m2 yüzölçümlü taşınmazın tamamı açık arttırma suretiyle satılarak paraya çevrilecektir. Taşınmaz Kocaeli ili,Gebze ilçesi,Muallimköy Mahallesinde, Muallimköy caddesine cepheli ve Gebze Belediye sınırları içerisinde yer almaktadır. Taşınmazın çevresinde konut amaçlı yapılaşma olmayıp daha çok orta ve küçük çaplı sanayi yapılaşması mevcuttur.İmar uygulaması görmüş arsa vasfında olup sanayi türü yapılaşmaya uygundur. Taşınmaz, ulaşım, yol,su,elektrik,ve kanalizasyon gibi her türlü belediye ve diğer kamu hizmetlerinden yararlanmaktadır. Dilovası Organize Sanayi Bölgesi içinde kaldığından OSB hizmetlerinden de yararlanmaktadır.Taşınmaz toplu taşıma araç güzergahı üzerinde olup Dilovası Osmangazi Köprüsü bağlantısına, D-100 ve TEM otoyollarına yakın olması itibariyle ulaşım imkanları çok iyi durumdadır.Kıymet takdiri yapılacak taşınmazın yukarıda belirtilen özellikleri dikkate alınarak 25.504.660,00 TL değer takdir edilmiştir.
İDARİ BİNA: İdari bina 3 ayrı bloktan oluşmaktadır.Binanın tamamı idari ofis odaları olarak kullanılmaktadır.Binanın toplam inşaat alanı 2.000 m2’dir.Yapının zemini kısmen lamine parke,ıslak zeminler seramik kaplıdır.Yapı 21-30 yaş arası olup yıpranma payı %25 dir.Kıymet takdiri yapılan taşınmazın üzerinde bulunan binanın yapısal özellikleri dikkate alınarak 1.905.000,00 TL değer takdir edilmiştir.
ÜRETİM BİNASI: Tek katlı,betonarme-karkasve çelik konstrüksiyon inşaat tarzında yapılmış olup 7.000 m2 taban alanlı 21-30 yaş arası ve yıpranma payı %25 dir.İmalathane olarak kullanılan üç bölümden oluşan yapının çatısı alüminyumsandviç panel,yan cepheleri sandviç saç levha,zemini epoksi kaplıdır.Kıymet takdiri yapılan taşınmazın üzerinde bulunan binanın yapısal özellikleri dikkate alınarak 6.667.500,00 TL değer takdir edilmiştir
GÜVENLİK BİNASI:Tek katlı,yığma-kagir inşaat tarzında yapılmış ve 73,00 m2 dir.21-30 yaş arasında olup yıpranma payı %18 dir.Personel odası,çay ocağı,tuvalet,malzeme odası ve kontrol odası bulunmaktadır.Kıymet takdiri yapılan taşınmazın üzerinde bulunan binanın yapısal özellikleri dikkate alınarak 32.302,50 TL değer takdir edilmiştir.
İMAR DURUMU: Gebze Belediyesi Elektronik ortamında yapılan incelemede Dilovası OSB 3.Etap ilave Revizyon Uygulama İmar Planında Taşınmazın Sanayii alanında kaldığı Emsal:0,70 ön bahçe çekme mesafesi 15,00 m,arka bahçe çekme mesafesi 15,00m, ve yan komşu çekme mesafesi 10,00 m olduğu görülmüştür.
KIYMETİ :
Arsanın Değeri :25.504.660,00 TL
Binaların Değeri : 8.604.802,50 TL
TOPLAM : 34.109.462,50 TL
KDV Oranı : %18
KAYDINDAKİ ŞERHLER: Tapu kaydındaki gibidir.
1. Satış Günü : 05/02/2020 günü 14:30 - 14:40 arası
2. Satış Günü : 02/03/2020 günü 14:30 - 14:40 arası
Satış Yeri : Mezat salonu Adalet Sarayı 1.katGebze/KOCAELİ
SATIŞ ŞARTLARI:
1-) İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanınyirmi gün öncesinden,artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşincigünden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamınıve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2-) Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ileteslim masraflarıalıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)
3-) İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4-) Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5-) Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.
6-) Taşınmaz Dilovası Organize Sanayi Bölgesinde kalmakta olup 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgesi Kanunu muvacehesinde,OSB bölgesinde borcundan dolayı satışına karar verilen taşınmazların Bakanlık ve OSB borçları öncelikle ödenmek koşulu ile bölgenin kuruluş protokolünde öngörülen nitelik taşıyanlara veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılabilecektir.(4562 sayılı OSB Kanunu madde 15/4-18/9,Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği madde:54-58-61)Dilovası Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü tarafından "06/05/2019 tarihi itibariyle ilgili tesise ait Organize Sanayi Bölgesine 1.047.284,25 TL borcun bulunduğu tapuya tescil içinmüracaat edilmeden önce de müdürlüğümüzden yeniden görüş alınması hususu"şeklinde cevap verilmiş olmakla; taşınmaz kendisine ihale edilen kişinin OSB nin belirttiği tutarı ödemesi ve uygunluk görüşünü müdürlüğümüze sunması halinde tescil işleminin yapılabileceği, bu hususları yerine getirmediği taktirde tescil işleminin yapılmayarak satışın bu ihaleci yönünden kaldırılacağı hususu ihtar olunur.
7-) Yapılacak ihalede; ihale OSB kuruluş protokolündeki öngörülen niteliklere sahip iştigal alanlarında faaliyet gösteren katılımcılara yapılabilir.
OSB Uygulama Yönetmeliği Madde 54
(1) OSB’lerde, aşağıdaki tesisler kurulamaz
a) Karma ve ihtisas OSB’lerde;
1) Ham petrol rafinerileri,
2) Kömür veya bitümlü şistin sıvılaştırıldığı ve gazlaştırıldığı tesisler ile asfalt plent tesisleri,
3) Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,
4) Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler,
5) Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,
6) Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenerek ara/nihai ürüne dönüştürülmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,
7) Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,
8) Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,
9) İhtisas OSB’nin kendi üretim faaliyetleri sonucunda oluşan atıklardan enerji üreten tesisler hariç olmak üzere İhtisas OSB’lerin kuruluş protokolünde belirtilmeyen alanlarda faaliyet gösteren tesisler.
b) Karma OSB’lerde;
1) Parlayıcı/patlayıcı/yakıcı maddelerin üretildiği, depolandığı ve dolumunun yapıldığı tesisler,2) Petrokimya kompleksleri,3) Üretiminde kapalı proses, gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç, alçı ve zımpara tesisleri,4) Klor-alkali tesisleri, sülfürik asit, fosforik asit, hidroklorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot sanayi ve bu sanayi ile entegre gübre fabrikaları,5) Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler,6) Ham deri işleme, padok ve sadece hayvan kesimi yapılan tesisler,7) Hammadde alanları kapalı ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri madenlerin kırma ve öğütme tesisleri,8) Katı atık ayrıştırma tesisleri ve her türlü atığın nihai ve/veya ara depolanması ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler ile toksit, tıbbi ve tehlikeli atıkların yakılmak ve kimyasal yolla arıtılmak suretiyle berteraf edilmesine yönelik tesisler,9) OSB tüzel kişiliği ve katılımcının kendi ihtiyacı için kurulan/kurulacaklar hariç olmak üzere, güneş ve rüzgârdan elektrik enerjisi üreten tesisler kurulamaz.
(2) Bu madde hükmünden, yürürlükteki çevre mevzuatı hükümlerinin yerine getirilmesi ve diğer katılımcıların faaliyetlerini olumsuz etkilememesine yönelik tüm tedbirlerin OSB yönetimlerince alınması kaydıyla; a) Kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı ile atık ve hurdaları münferiden ara veya nihai ürüne çeviren tesisler,b) Ormansal, tarımsal ve bitkisel atıklar ile atıksu arıtma tesisi çamurunu hammadde olarak kullanarak enerji üreten tesisler,c) OSB’ye ait teknik altyapı alanında olması şartı ile OSB’nin, kendi katı atıklarını ve müşterek arıtma tesisinden çıkan çamurların bertarafı için kuracağı tesisler müstesnadır.(3) Birinci ve ikinci fıkra haricinde, karma OSB’lerde, OSB’nin kuruluş protokolü çerçevesinde kurulması planlanan sektörler, mevcut sektör yapısı, kurulacak tesisin altyapı ve atık su arıtma tesislerine etkisi, herhangi bir olumsuzluk anında tetikleyici etkisi, insanların çalışma ve yaşam koşullarına etkisi gibi hususlar dikkate alınarak konu ile ilgili kurumlardan alınacak raporlar çerçevesinde karar verilir.
8-) Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2018/30 İflas sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.
(İİK m.126)
(*) İlgililer tabirine irtifak hakkı sahipleri de dahildir.
* : Bu örnek, bu Yönetmelikten önceki uygulamada kullanılan Örnek 64'e karşılık gelmektedir.