23 / 12 / 2024

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol projesinin yüzde 32'si tamamlandı!

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol projesinin yüzde 32'si tamamlandı!

Gelecek yıl hizmete açılacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları kapsamında, kuzey ve güney ankraj bölgesinde ankraj bloku kazı çalışmalarının tamamlandığı, beton imalat çalışmalarının devam ettiği bildirildi.




İstanbul ve  İzmir  arasında ulaşımı 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'nde kamulaştırma ve yapım çalışmaları hızla devam ediyor.


Karayolları Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamada, gelecek yıl hizmete açılacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü çalışmaları kapsamında, kuzey ve güney ankraj bölgesinde ankraj bloku kazı çalışmalarının tamamlandığı, beton imalat çalışmalarının devam ettiği bildirildi.


Kule keson temelleri inşasının tamamlandığı, üzerine yerleştirilen 16 metre çapında ve 27 metre yüksekliğindeki çelik şaftlarla keson temellerin yüksekliğinin 42 metreye ulaştığına işaret edilen açıklamada, 40 metre derinlikte bulunan kule temelleri alanında deniz tarama kazısı yapıldığı, zemin iyileştirmesi için temel alanında 2 metre çapında ve 34,25 metre boyunda 195 çelik kazık çakıldığı kaydedildi.


Kule temellerinde ankraj kaidesi ve bağ kirişi asma köprü kule, tabliye ve ana kablo çelik imalatının programa uygun devam ettiği, Samanlı Tüneli'nde kazının tamamlandığı, tünel kemer betonu çalışmalarında yüzde 72 seviyesine ulaşıldığı vurgulanan açıklamada, Selçukgazi Tüneli'nde ise kazık imalatları tamamlanarak, kazı çalışmalarına başlandığı, Belkahve Tüneli'nde giriş ve çıkış bölgesinde 2 aynada kazının sürdüğü, 720 metre ilerleme sağlandığı aktarıldı.


Açıklamada, 253 metre uzunluğundaki kuzey yaklaşım viyadüğünde başlık kirişi imalat çalışmaları ile bin 380 metre uzunluğundaki güney yaklaşım viyadüğünde elevasyon ve tabliye montaj çalışmalarının sürdüğü belirtilerek, Gebze-Bursa kesiminde 12, Kemalpaşa-İzmir kesiminde de 2 olmak üzere 14 viyadükteki çalışmaların hızla ilerlediği ifade edildi.


Gebze-Orhangazi-Bursa ve Kemalpaşa-İzmir kesiminde toprak işleri, büyük ve küçük sanat yapıları imalatı, toprakarme çalışmalarının hızla ilerlediğine dikkat çekilen açıklamada, projenin yapım sürecinin 7 yıl olarak belirlediği, 2015 sonu itibarıyla İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Gebze-Gemlik ve Kemalpaşa-İzmir kesimindeki çalışmaların tamamlanmasının hedeflendiği vurgulandı.


Projeye 4,5 milyar lira harcandı


Açıklamada, Gebze-Orhangazi-Bursa ve Kemalpaşa-İzmir kesimlerinde kamulaştırmada yüzde 82, yapım çalışmalarında ise yüzde 32 fiziksel gerçekleşme sağlandığı bilgisi verilerek, görevli şirket tarafından 1,5 milyar dolarlık iş yapıldığı, Karayolları Genel Müdürlüğünce kamulaştırma çalışmalarına 1,31 milyar lira harcandığı, bugün itibarıyla 4,5 milyar lira lira harcama yapıldığı kaydedildi.


Projede 405'i teknik eleman olmak üzere 4 bin 579 personelin görev yaptığı, bin 85 iş makinesinin çalıştığı aktarılan açıklamada, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün dünyanın en büyük orta açıklıklı 4'üncü asma köprüsü özelliği taşıdığı, İstanbul ve İzmir arasında 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğunda yol yapılacağı bildirildi.


 



Dünya


Geri Dön