Halkalı-Gebze banliyö hattının yüzde 97'si tamamlandı!
Halkalı- Gebze arasında yapımına başlanan eski banliyö hatlarında 2013'ten beri devam eden yenileme çalışmalarında sona yaklaşıldı. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yüzde 97'si tamamlandı.
Haydarpaşa-Gebze arasında bulunan, 29 Mayıs 1969 yılından beri hizmet veren banliyö tren hattı, 19 Haziran 2013 yılında yapılan son seferinin ardından kapatılmıştı. Zeytinburnu-Halkalı arasında da çalışmalara başlandı. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray'la entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları kapsamında raylar söküldü ve bulunan istasyonların da yenilenmesine karar verildi.
CNN Türk'te yer alan habere göre, yapım süresi 24 ay olarak planlanan yenileme çalışmalarının 2015 yılı içerisinde tamamlanması planlanmıştı. Aradan geçen süre içerisinde yapımı üstlenen firma, maliyetlerdeki aşırı artışı gerekçe göstererek 2014 yılının Ekim ayında çalışmaları durdu. Sorunların çözülmesinin ardından çalışmalar 2015 yılında tekrar başlandı.
2018 yılı sonunda açılması planlanan Halkalı-Gebze banliyö hattında ekipler çalışmalarına hızla devam ediyor. Banliyö trenlerinin kullanacağı iki hattın yanı sıra, hatta hızlı trenlerin de kullanacağı bir hat daha eklendi.
Hatlar üzerinde ray döşeme ve elektrik hattı döşeme işlemi tamamlandı. Devam eden yeni istasyon ve eski istasyonların restorasyon çalışmaları tamamlanıyor. İstasyonun yapımı tamamlanırken, depolama alanlarında son detaylar yapıldı.
Aynı proje kapsamında 2018 yılının Nisan ayında yenilenmesi için trafiğe kapatılan Tıbbiye köprüsünde çalışmalar tamamlanıyor. Üsküdar, Kadıköy arasındaki ana arter üzerinde bulunan köprünün inşaatının bir yıl daha devam etmesi öngörülüyor. İnşaatın çok hızlı ilerlediği köprünün daha önce trafiğe açılmasının planlandığı ortaya çıktı.
Tarihi Haydarpaşa garında devam eden restorasyon çalışmaları hızla devam ediyor. Ana binanın çevresi restorasyon kapsamında kapatıldı. Tarihi peronlar da da yenileme çalışmaları hızlandı.
Tren hatlarının tamamlanması ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında 43 istasyondan oluşacak proje ile Gebze’den Halkalı arası 105 dakikaya düşecek. Hatta Bakırköy’den Bostancı’ya 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı'nın seyahat süresi ise 12 dakika olacak. Hat ile günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanıyor.