22 / 11 / 2024
fuzul

Generali, 2013 yılı için 1,915 milyar Euro net karını açıkladı!

Generali, 2013 yılı için 1,915 milyar Euro net karını açıkladı!

Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden Generali, 2013 yılı için 1,915 milyar Euro net kar açıkladı. Son altı yılın en yüksek karına ulaşan Generali adına Grup CEO’su Mario Greco, 2015 yılı için koydukları hedefe emin adımlarla ilerlediklerini aktardı...





Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden Generali, 2013 yılı için 1,915 milyar Euro net kar açıkladı. Son altı yılın en yüksek karına ulaşan Generali adına Grup CEO’su Mario Greco, 2015 yılı için koydukları hedefe emin adımlarla ilerlediklerini aktardı. Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Standard & Poor’s ise Generali’nin notunu “A-” olarak açıkladı.




Generali Grup’un yıl sonundaki başarısı, belirsiz ekonomik iyileşme, düşük faiz oranları, doğal afet kayıplarına rağmen Grup’a karlı bir artış sağladı. Generali, 2013 yılını tüm iş kollarında büyüme göstererek 4,207 milyon Euro faaliyet karı (2012 yılındaki 3,994 milyon Euro kara oranla %5.3’lük artış ile) ile kapattı. Generali, 1,915 milyar Euro'luk net karını (2012 yılı 94 milyon Euro) yalnızca operasyon faaliyetlerinden elde ederek son 6 yılın en yüksek sonucuna ulaştı.


 


Generali’ye bir iyi haber de Uluslararası Kredi derecelendirme kuruluşu Standard & Poor’s dan geldi. S&P, CreditWatch’un kararını takiben geçen yılki global değişim kriteri sonucu Generali’nin notunu “A-” olarak açıkladı. Böylece sigorta çözümleri kuruluşu ve finansal güç olarak Generali’nin güvenilirliği, S&P’nin not artışıyla desteklenmiş oldu. İtalya’nın olası bir temerrüde düşmesi potansiyeline karşı aşırı derecede uç bir kriz senaryosuyla test edilen Generali bu testi geçmeyi başardı.     


 


Generali Grubu CEO'su Mario Greco bu önemli gelişmeleri şöyle değerlendirdi: “2013, Generali'nin dönüşümü açısından temel nitelikte bir yıl oldu. Elde edilen sonuçlar, stratejik planımızda yer alan hedeflere, olması gerektiği gibi ilerlediğimizi, hatta bunları aştığımızı göstermektedir. Uzun yıllardan sonra ilk kez, şirketimizin net sonuçlarının tamamı, olağandışı kalemlerden etkilenmek yerine direkt olarak kendi ticari faaliyetlerimizden kaynaklandı.”


Greco sözlerini şöyle sürdürdü; “Yıl boyunca Generali Grup’ta derin değişiklikler gerçekleştirdik. Bilhassa, 2.4 milyar Euro tutarına asıl faaliyet alanı içinde olmayan varlıkları elden çıkardık ve stratejik alanlarda 1.5 milyar Euro'luk azınlık hissesi elde ettik. Grubun yönetim yapısını güçlendirdik ve idaresini daha basit hale getirdik. Şu anda Grup idaresi uluslararası en iyi uygulamalarla paraleldir.  2013 yılı boyunca %26'lık bir toplam hissedar getirisi sağladık. Elde ettiğimiz bu sonuçlar ve temettümüzü iki katından da yüksek bir seviyeye çıkarmamızla birlikte, doğru yolda olduğumuzun bir göstergesidir. Belirlemiş olduğumuz hedeflere ulaşabilmek için hala daha çok şey yapmamız gerektiğinin bilincindeyiz. 2014 içinde borçlarımız daha da azalacak ve önemli maliyet tasarrufları gerçekleştirilecektir. Faaliyet sonuçlarımızın ve net kârımızın, hissedarlarımızın kârlılığını kademeli olarak artırmayı hedefleyen planımız doğrultusunda daha da iyileşeceğini tahmin ediyoruz.”


Grubun üç yıllık “dönüşüm stratejisi”nin ilk yılı olan 2013 boyunca Generali, kârlılığını ve sermaye sağlamlığını artırmaya yönelik önemli adımlar attı. Grup asıl faaliyet alanına yeniden odaklanırken, asıl olmayan faaliyetleri elden çıkarttı ve stratejik faaliyetlerin tam kontrolünü ele geçirmek için yatırımlar yaptı. Grup ayrıca, daha basit ve etkili bir organizasyon şeması oluşturarak idari yapısını da güçlendirdi. 


Generali Group, “Sigortanın Kolay Hali”ni Sunmak için Türkiye’ye Yatırım Yapıyor


Generali Türkiye, müşterilerine “Sigortanın Kolay Hali”ni sunarken telefonla ulaşılabilecek veya internet üzerinden hızlı ve anlık geri dönüş alınabilecek  “Kişisel Sigorta Danışmanı” hizmetini sundu.


Generali Türkiye, kendisini ‘teknolojide atılım yapan öncü sigortacı’ olarak konumlandırıyor. Generali, özel tasarlanmış web sitesi “generali.com.tr” ve telefonla ulaşılan “7/24 Sigorta Danışmanlığı” hattıyla (0850 555 55 55), 3 dakikada poliçe sunuyor. Müşteriler satış, satış sonrası destek ve hasar tespiti anlamında yedi gün yirmi dört saat hizmet alabiliyor. Ayrıca web sitesi üzerinden 1 dakikada teklif alıp 3 dakikada poliçe sahibi olunabiliyor. Poliçeye, basılı döküman olmadan pdf formatında sahip olmaları yetiyor. Sigortacılık hizmetine geleneksel yollardan devam etmek isteyen müşterilere ise teknolojik alt yapıları güçlendirilmiş olan acentelere de, Generali’nin sağladığı kendi web siteleri ve Facebook sayfalarından da ulaşılabliyor. Generali Türkiye’de yer alan acente sayısını da 3 yıl içerisinde üçe katlamayı planlıyor.

Sektörde Öncülük Eden 4 Yeni Ürün


69 TL’den Başlayan Zorunlu Trafik Sigortası


Generali, gerçekleştirdiği dönüşüm vizyonunun bir parçası olarak pazara 4 yeni ürün sürdü. Prestij Trafik, Prestij Kasko Ekstra, Mini Kasko, Mini Kasko Ekstra ürünleriyle; zorunlu trafik için 69 TL’den başlayan fiyatlar sunan Generali, Mini Kasko ürünü için de 115 TL fiyat belirledi. Generali böylece kasko poliçelerine yepyeni bir bakış getirirken pazarda şimdiye kadar bulunmayan farklı fiyatlarda ürünler sundu. Bu üç kasko ürünü özellikle düşük gelirli müşterileri ve 4-7 yaşındaki orta ölçekteki ya da 7-12 yaştan fazla olan araçları hedefliyor.   


Geri Dön