Godiva, 2010'da Türkiye'de 2 mağaza açacak!
Ülker aldıktan sonra Türkiye'ye ne zaman geleceği merak konusu olan çikolata markası Godiva için CEO'su "2010 başında" dedi
Ülker'in satın aldığı 80 yıllık Belçikalı çikolata devi Godiva "Sahibi Türk kendisi Türkiye'ye neden gelmiyor?" tartışmalarına birkaç ay sonra açacağı iki mağazayla son veriyor. Türkiye pazarındaki yatırımlarına İstanbul'dan başlayacak olan firmanın açacağı ilk iki mağaza için yer olarak Nişantaşı ile Bağdat Caddesi seçildi.
Şu sıralar Çin'e giriş hazırlıkları için bu operasyona kilitlenen Godiva yöneticileri bir yandan burada açılacak olan iki mağaza ve ülkedeki genel vizyonu çizmekle uğraşırken diğer taraftan da Çin'in ardından odaklanacakları Türkiye pazarına giriş hazırlıklarında son aşamaya geldi.
Çin'den sonra Türkiye'ye geliyor
Godiva'nın Çin'deki açılışın ardından Türkiye'ye bu yılın sonunda girme planları yaptığı, buna karşılık yaşanan bazı gecikmelerin Türkiye pazarına giriş tarihini 2010 yılının ilk aylarına çektiği öğrenildi.
Ülker Grubu, Godiva'yı Aralık 2007'de almasının ardından mağaza, teknik altyapı ve yeni ürün gamı için 65 milyon dolarlık yatırım yaptı. Bu süreçte internet sitesini de yenileyen Godiva, stratejisinde de değişikliğe gitti. Kek grubunda üretim yapmaya başlayan şirket, ucuz fiyatlarıyla öne çıkan Gems serisiyle de ABD'de süpermarketlerde satışa başladı. Dünyada 10.400 mağazası bulunan Godiva, 500 milyon dolarlık ciroya sahip.
AMAÇ, CİROYU İKİYE KATLAMAK...
5 dolarlık paketlerle süpermarketlere girdi
Godiva'da "500 milyon dolarlık ciroyu 2014'a kadar ikiye katlama" hedefini önüne koyan Ülker Grubu, Belçikalı çikolata devinde ciddi bir değişimin altına imza attı. Lüks ikonu Godiva bundan böyle çıkardığı yeni ürün gamıyla süpermarketlerde de 5 dolardan başlayan fiyatlarla satılmaya başladı.
Ülker'in Godiva'da hedefleri hızla katlamayı hedeflediğini belirten şirketin CEO'su Jim Goldman lüks gruba hitap eden Godiva'nın bundan böyle tüm pazara yayılacağını açıkladı.
Marka için risk mi?
Business Week'e verdiği röportajda konuyla ilgili detayları aktaran Goldman bu yeniliği "Bizim için yeni bir oyun başlıyor" sözleriyle ifade etti. Godiva gibi lüks bir markanın ucuz ürünlerle rekabete girmesiyle gündeme gelen "Bu bir risk mi?" sorusuna da Goldman'ın yanıtı "Kaliteden ödün vermeyeceğiz" şeklinde. Goldman, Godiva'nın lüks kategorisini hiç terketmeyeceğinin de altını çizdi. Hatta şirket, ucuz ürünlerin yanı sıra 20 parçası 54 dolara satılan Legacy Truffles adlı ürününü de Gems'lerle birlikte piyasaya çıkardı.
Kek işine de başladı
Godiva'nın kitlesel pazara girmek için seçtiği markanın adı Gems. Godiva Gems ürünüyle, Publix ve Safeway gibi marketlerde yerini aldı. Buradaki ilk hedef 2 bin yeni satış noktasında yer almak. 12-18 adetlik paketten oluşan Gems'lerin fiyatı 5 dolardan başlıyor. Eylül başında pazara sunulan Gems, şirkete ait 423 mağazada satışların yüzde 10 artmasına neden oldu. Bu arada şirket bu serinin yanı sıra kek grubundaki ürünleri de portföyüne kattı.
Şükrü ANDAÇ/Milliyet