08 / 11 / 2024

1936 yılında istanbul

1936 yılında istanbul

4 Eylül 1936 yılında Son Posta gazetesinde yayınlanan habere göre İstanbul'un en geniş asfaltlı caddesi Topkapı ile Edirnekapı arasında yapılıyormuş. Yolun sağ tarafı motorlu vasıtalara, sol tarafı ise atlara ayrılacakmış.

1936 yılında Teşvikiye'de 8 daireli bir apartman 3.500 bin lira teminatla satılacakmış!

1936 yılında Teşvikiye'de Hamamcı Emin Efendi Sokak'ta bulunan 8 daireli Teşvikiye Apartmanı 3 bin 500 lira teminatla, faizsiz yedi taksiti yedi senede ve 8 taksitle ödenmek şartıyla satılacakmış.

1936 yılında Eminönü'ndeki Niğde Hanı 41 bin liraya satılmış!

1936 yılında Eminönü'nde tramvay caddesinde Kızılay maden suyu mağazasının da içinde olduğu Niğde Hanı 41 bin liraya satılmış.

1936 yılında Sarıyer'de 3 taksitle satılık ev!

1936 yılında Sarıyer Reşadiyebey ve Hüseyinefendi sokaklarında bahçeli iki ev 3 taksit olacak şekilde açık artırma ile satılıkmış.

1936 yılında en ucuz şehir İzmir'miş!

1936 yılında İstanbul'daki hayat pahalılığı sık sık gündeme gelmiş. Bu durum düzeltilmeye çalışılırken akıllara 'en ucuz şehir hangisi?' sorusu gelmiş ve bakın kim, hangi şehri söylemiş. İşte o haber....

1936 yılında Ankara'ya 150 konutluk 800 bin TL değerinde bahçeli ev projesi!

1936 yılında, Ankara'da çiftlik asfal yolunda Fidanlık karşısında konumlanan arsa üzerine 150 konutluk bahçeli ev projesi yapılacakmış.

1936 yılında ruhsatsız yapılar için soruşturma başlatılmış!

1936 yılında Belediye, ruhsat almadan inşaat yapanlara ve hatta tamir ettirenlere soruşturma başlatmış.

1936 yılında evinin önünü en güzel süsleyenlere ikramiye verilmiş!

1936 yılında bahçe sahiplerine, evlerinin önünü güzel süslemeleri halinde ikramiye verilmiş.

İzmir'deki Kültürpark 1936 yılında 1 milyon TL'ye mal olmuş!

İzmir'de 1936 yılında Kültürpark yapılması planlanmış. Söz konusu projenin 6 yıl içinde tamamlanması hedeflenmiş.

1936 yılında İstanbul'da bina inşaatı azaldı!

1936 yılında İstanbul'da bina inşaatı son zamanlarda azalmış. İnşaatların şahsi teşebbüslerle yapılması, inşaat malzemelerinin pahalılığı ve faiz oranlarının yüksek olması inşaatların pahalıya mal olmasına sebep oluyormuş.

1936 yılında Prost, limanın Yenikapı'da yapılmasına karar vermiş!

1936 yılında İstanbul'un müstakbel nazım planını hazırlayan Prost, inşa edilecek İstanbul Limanı için en müsait yer olarak Yenikapı'yı beğenmiş. Limanın Yenikapı'da inşasıyla birlikte Sirkeci Garı'nın buraya taşınması gündeme gelmiş.

1936 yılında Haydarpaşa Limanı ıslah edilecek!

1936 yılında Nafia Vekaleti (Bayındırlık Bakanlığı) tarafından işletilen Haydarpaşa Limanı, ihtiyaca daha uygun şekilde genişletilerek ıslah edilecekmiş. Haydarpaşa'daki liman, çağdaş yükleme ve boşaltma vasıtılarıyla teçhiz edilecekmiş.

1936 yılında Milli Eğitim, Beykoz Korusu'nu almak istiyor!

1936 yılında Milli Eğitim, Beykoz'da geniş bir arazi üzerine yayılmış olan Abraham Paşa veya Beykoz Korusu'nu almak istiyormuş. Aynı yıl Emlak Bankası'nın mülkiyetinde bulunan korunun değeri 30 bin liraymış.

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacak!

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacakmış. Aynı yıl inşasına başlanacak Gazi Köprüsü'nden geçecek tramvay hattı sırasıyla Meyit Yokuşu'ndan Şişhane'ye, oradan da Taksim'e uzatılacakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında istanbul Haberi

1936 yılında istanbul

Topkapı ile Edirnekapı arasındaki yeni ve eşsiz yol bir semti heyecanlandırıyor.

Gazi Köprüsü'nün temel atma töreninde İçişleri Bakanı İsanbul'un git gide güzelleşeceğini söylemişti. İstanbul gerçekten gittikçe güzelleşiyor. Haliç'in gittikçe dolmasına, Haliç surlarının gittikçe kirlenmesine rağmen İstanbul'un bilhassa Haliç tarafına yakın yerlerinde yeni teni ve adamakıllı bayındırlıklar günden güne alıp yürüyor. 

Şu resimde gördüğünüz geniş asfalta bakınız. İstanbul'un en geniş asfaltı olan bu eşsiz yolun yapısı beş on güne kadar bitecektir. İki tarafında ki yaya geçitleri de ayrıca son moda bir asfalt olarak yapılmış olan bu yolun sağ tarafı otomobil, otobüs, kamyon, motosiklet gibi makineli nakil vasıtalarına, sol tarafı da arabalara, atlara mahsustur.

İnşaatı henüz bitmediği halde İstanbul'un bu en geniş ve en muntazam asfaltı daha şimdiden şehrin en güzel ve en gözde...