1963 yılında Boğaziçi Köprüsü Haberi
Yıllardan beri Boğaz'a köprü yapılması konusu, İstanbulları en çok ilgilendiren işlerden biri idi. Resim de, köprünün yapılması için tespit edilen yer ve köprünün şekli görülmektedir.
Boğaziçi Köprüsü'nün inşa meselesi İstanbulluları en çok ilgilendiren konulardan biriymiş. 1963 yılında Boğaziçi Köprüsü yerine 250 araba vapuru, 2 bin uçak alınabilirmiş, 200 seramik fabrikası inşa edilebilirmiş.
1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış.
1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.
1942 yılında Boğaziçi Anadoluhisarı'nda Ortaktepe yeni Sakabayırı sokağında eski bir bina yüzde 5 faiz 8 sene vadeyle açık artırma ile satılacağına dair ilan verilmiş.
1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.
1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.
1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.
1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.
1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.
1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.
1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.
1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.
1999 yılında Ulus Boğaziçi Sitesi'nde bulunan Boğaz manzaralı 200 metrekarelik bahçe katı ultra lüks bir daire 1 milyon 300 bin dolara (613 milyar lira) satılacakmış.
2005 yılında Avrupa Birliği, Beyoğlu'nda kurulacak Brüksel Sokağı ile İstanbul'a taşınacakmış. AB üyesi 25 ülkenin bayraklarının dalgalanacağı sokaktaki binaların büyük kısmı onarılacak, az kısmı da yıkılacakmış.
Yıllardan beri Boğaz'a köprü yapılması konusu, İstanbulları en çok ilgilendiren işlerden biri idi. Resim de, köprünün yapılması için tespit edilen yer ve köprünün şekli görülmektedir.