26 / 11 / 2024

1964 yılında havai metro

1964 yılında havai metro

1964 yılında Alman Krupp Şirketi'nin temsilcileri, belediyeye İstanbul'da Havai Metro şebekesi kurmayı teklif etmiş. Lastik tekerlekli yapılacak olan Havai Metro, Haşim İşcan tarafından da olumlu karşılanmış.

1976 yılında troleybüsler trafiği arap saçına döndürüyormuş!

1976 yılında troleybüslerin arızalanması trafiği arap saçına döndürüyormuş. Havai hatların eksikliği ve İstanbul şoförlerinin troleybüslere geçiş önceliği tanımaması yüzünden meydana gelen kontaklar yolların tıkınmasına neden olmaktaymış.

1967 yılında Galata Kulesi'nin restorasyonu tamamlanmış!

1964 yılında başlanan, Galata Kulesi'nin restore işi 1967 yılında tamamlanmış. 3 milyon liraya restore edilen sekiz katlı Galata Kulesi'nin boyu, yerleştirilen külah ile 70 metreyi bulmuş.

1964 yılında İstanbul'da 1 milyar kilovat saat elektrik tüketilmiş!

1965 yılında İ.E.T.T İdaresi'nden verilen bilgiye göre, İstanbul'da 1 milyar kilovat saat elektrik tüketilmiş. 1964 yılında şehirdeki elektrik abone sayısı ise 437 bin 886'ya yükselmiş.

1964 yılında Havai Metro'nun kurulması teklif edilmiş!

1964 yılında Alman Krupp Şirketi'nin temsilcileri, belediyeye İstanbul'da Havai Metro şebekesi kurmayı teklif etmiş. Lastik tekerlekli yapılacak olan Havai Metro, Haşim İşcan tarafından da olumlu karşılanmış.

1964 yılında İstanbul'daki yangınlarda 142 bina kül olmuş!

1965 yılında İstanbul itfaiye teşkilatının, 1964 yılındaki çalışmalarına dair hazırlanan istatistiğe göre, şehirde bin 240 yangın olayı tespit edilmiş. Bu yangınlarda 156 bina kısmen, 142 bina tamamen yanmış.

1964 yılında Zeytinburnu, Gaziosmanpaşa ve Kağıthane'nin imarına başlanacakmış!

1964 yılında Beyazıt Meydanı iki ay içinde son şeklini alacakmış. Zeytinburnu, Gaziosmanpaşa ve Kağıthane'nin imarına da başlanacakmış. Sadece 3 ilçenin su derdinin halli için 3 milyon lira harcanacakmış.

1964 yılında Et ve Balık Kurumu tesisleri İzmit'e nakledilecekmiş!

1964 yılında Et ve Balık Kurumu'nun Haydarpaşa'da bulunan tesislerinin İzmit'e nakledilmesi kararlaştırılmış. İstanbul-İzmit yolu üzerinde 10 milyon liraya mal olacak, yeni kurum tesisleri inşa edilecekmiş.

1964 yılında İstanbul'da Coca Cola'nın fabrikası üretime başlamış!

1964 yılında İstanbul'da, Coca Cola'nın bin 916'ncı fabrikası üretime başlamış. Londra Asfaltı üzerinde Kadir Has, Kemal Has ve Behçet Türkmen'in teşebbüsleriyle faaliyet geçen fabrika, 12 milyon liraya mal olmuş.

1964 yılında Suadiye Sahil Sitesi'nde 60.000 liraya daire!

Reşat Altın'ın 141 liraya satıldığı 1964 yılında, Suadiye'de 8 blok olarak inşa edilecek olan Suadiye Sahil Sitesi daireleri satışa çıkarılmış. Daireler 60 bin lira ile 110 bin lira arasında satılacakmış.

1964 yılında körüklü troleybüsün tecrübe seferleri yapılmış!

1964 yılında İstanbul sokaklarında ilk defa körüklü bir troleybüs tecrübe seferi yapmış. Bir İtalyan firması tarafından iki aylığına gönderilen, 450 bin lira değerindeki körüklü troleybüsün tecrübe seferleri yapılmış.

1964 yılında Beykoz'da ucuz konutlar için özel saha ayrılmış!

1964 yılında Belediye, Beykoz Sultaniye'de 24 bin 305 metrekarelik bir arsayı ucuz konutlar için ayırmış. Belediye, şehrin diğer semtlerinde de ucuz konut sahası tespit edecekmiş.

1964 yılında yabancı firmalar İstanbul Metrosu için teklifte bulunmuşlar!

1964 yılında yabancı firmalar, İstanbul Metrosu, Taksim'de inşası düşünülen yeraltı çarşısı için teklifler vermişler. İstanbul Metrosu, Mecidiyeköy ile Yenikapı arasında, 11 bin 770 metre uzunluğunda olacakmış.

1964 yılında Taksim'de 93.000 liraya daire!

Reşat Altın'ın 141 liraya satıldığı 1964 yılında, Taksim'de bulunan apartman daireler 93 bin lira ile 113 bin lira arasında satılacakmış. 660 adet altın parasına daire satın almak mümkünmüş.

1964 yılında havai metro Haberi

1964 yılında havai metro



KURULMASI düşünülen havai hat, resimde görüldüğü gibi, caddelerin ortasına dikilen beton direklerin üzerinden kaydırılan elektrikli vagonlardan ibarettir.


Haşim İşcan havai metro teklifini müspet karşıladı.


Alman firması iki yılda İstanbul'a bir şebeke kurabileceğini söylüyor.


  Alman Krupp fabrikalarının mümessili, Belediye'ye İstanbul'da kredi ile bir Havai Metro kurmayı teklif etmiştir.

  İlk defa 1957 yılında Amerika'nın Scattle şehrinde tatbik edilen havai hat, metro inşaatından 5 defa daha ucuza çıkmaktadır. Havai metronun beher kilometresi, 11 milyon 250 bin liraya mal olmaktadır. İşletme masrafları ise, hiç denecek kadar azdır. Beton raylar üzerinde ve yerden 4-5 metre yükseklikte yürüyecek olan vagonlar, lastik tekerleklidir ve devrilme tehlikesi yoktur.

 ...