17 / 02 / 2025

1992 yılında Galata Köprüsü

1992 yılında Galata Köprüsü

1992 yılında tarihi Galata Köprüsü'nün Eminönü Yakası'ndaki bölümü sulara gömülmüş. Köprüyü kimin batırdığı ve kimin çıkaracağı İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile STFA Grubu arasında mahkemelik olmuş.

1938 yılında Galata'da Tünel'in önü genişletilecek!

1938 yılında Tünel Şirketi'nin yaptırması gereken üç katlı binayı yaptırmaması Belediye ile ihtilafa sebep olmuş. Bayındırlık'ın araya girmesiyle Şirket binayı yaptırmayı kabul etmiş. Belediye de binanın yapılabilmesi için Tünel'in önünü genişletecekmiş.

1937 yılında Galatasaray Lisesi'nin karşısındaki ada kaldırılacak!

1937 yılında Prost, Galata'dan Taksim'e doğru ulaşımı kolaylaştırmak için bazı projeleri tatbik edecekmiş. Bu hususta Galatasaray Lisesi'nin karşısında bulunan ada tamamen kaldırılarak ulaşım araçlarına alan açılacakmış.

1937 yılında Galata Yolcu Salonu'nun inşasına başlanacak!

1937 yılında Liman İşletmeleri, Galata Yolcu Salonu'nun inşasına başlayacakmış. Salonun uzunluğu 54, genişliği 38 metre olacakmış. 34 metre yüksekliğinde bir kulesi de olacak salon 380 bin liraya ihale edilmiş.

1937 yılından Galata Rıhtımı'nda meydan açılacak!

1937 yılında tarihi Galata Rıhtımı'nda yeni bir meydan açılacakmış. Merkez Rıhtım Han ile Deniz Ticaret Müdürlüğü arasındaki sahada açılacak meydan, Merkez Rıhtım Han'ından Deniz Ticaret Müdürlüğü'ne kadar uzanacakmış.

1935 yılında İstanbul rıhtımları uzatılacak!

1935 yılında İstanbul rıhtımlarının uzatılmasına karar verilmiş. Rıhtımlar Sirkeci'den Sarayburnu'na, Galata'dan Fındıklı'ya kadar uzatılacakmış. Bin 600 metre uzunluğunda olan rıhtımlar, yeni rıhtımlarla 2 bin 230 metreyi bulacakmış.

2004 yılında İstanbul turizme hazırlanıyor!

2004 yılında Turizm Bakanlığı, İstanbul'un turist sayısını 15 milyona çıkarabilmek için Haliç'ten Şile'ye uzanan geniş bir alanı yeniden yapılandıracakmış. Galata yeniden düzenlenecekmiş ve Şile-Kilyos hattı da turizm bölgesi ilan edilecekmiş.

1997 yılında Karaköy'den Kuledibi'ne asansör!

1997 yılında İstanbul'da bir ilk gerçekleşecekmiş ve Karaköy'den Galata Kulesi dibindeki Residence adlı otel için asansör yapılacakmış. Karaköy ile Galata, Tünel benzeri asansör ile birbirine bağlanacakmış.

1992 yılında Silivri'de 200.000.000 liraya 9.100 metrekare çiftlik arazisi!

Reşat Altın'ın 560 bin 227 liraya satıldığı 1992 yılında, Silivri'de Klassis Golf Club Tesisi'ne yakın 9 bin 100 metrekare arazi 357 adet altın parasına, 200 milyon liraya satılacakmış.

1992 yılında Kartal'da 110 milyon liraya daire!

Reşat Altın'ın 560 bin 227 liraya satıldığı 1992 yılında, Kartal-Maltepe mevkinde, E-5 üzerinde bulunan daireler 197 adet altın parasına, -40 milyon lira peşinatla- 110 milyon liraya satılacakmış.

1992 yılında Galata Köprüsü hizmete açılmış!

1992 yılında yeni Galata Köprüsü Başbakan Süleyman Demirel tarafından hizmete açılmış. STFA Grubu tarafından yapılan ve yapımı 5 yıl süren köprünün bir şeridi de tramvaya ayrılmış.

1992 yılında Park Otel'in 6 katı yıktırılacakmış!

1992 yılında Gümüşsuyu'nda inşası devam eden Park Otel'in, bitişiğindeki Alman Konsolosluğu seviyesinde olması kararı, İmar Bakanlığı tarafından onaylanmış. Karara göre 33 katlı olması planlanan otelin fazla katları yıkılacakmış.

1992 yılında Vaniköy'deki tarihi üç yalı tamamen yanmış!

1992 yılında Vaniköy'deki tarihi Ahmet Paşa Yalısı, Seferoğlu Yalısı ve Aksoy Yalısı tamamen yanmış. Aksoy Yalısı'nda çıkan yangın sonrasında yapılan ön çalışmalar zararın 20 milyarın üstünde olduğunu göstermiş.

1992 yılında Matbaacılar Sitesi yanında 90 milyon liraya daire!

Reşat Altın'ın 560 bin 227 liraya satıldığı 1992 yılında, Matbaacılar Sitesi yanında inşa edilen sitedeki 100 metrekare büyüklüğündeki daireler 160 adet altın parasına, 90 milyon liraya satılacakmış.

1992 yılında Galata Köprüsü Haberi

1992 yılında Galata Köprüsü

 


Kim batırdı, kim çıkardı


Tarihi Galata Köprüsü şimdi de mahkemelik oldu


Belediye köprünün STFA tarafından yığılan kumlar dolayısıyla battığını ileri sürerken, STFA da dubaların çürüdüğü için sulara gömüldüğünü iddia ediyor. Kimin haklı olduğuna ise İstanbul Sulh Hukuk Mahkemesi karar verecek.


SADETTİN ERKİŞİ


    İSTANBUL, (Tercüman)- Bundan bir süre önce yanan, daha sonra da bazı bölümleri batan tarihi Galata Köprüsü, şimdi de Belediye ile STFA arasında mahkemelik oldu. Belediye, köprünün, dubaların üzerine yığılan kumlar yüzünden battığını dolayısıyla STFA'nın çıkarması gerektiğini ileri sürerken, STFA da, dubaların çürüdüğü ve bu yüzden battığını iddia ederek, durum tespiti için İstanbul Sulh Hukuk Mahkemesi'ne başvurdu.