06 / 05 / 2024

apartman yönetiminde muhasebe

apartman yönetiminde muhasebe

Apartman yöneticisinin saklaması gereken belgelerden bir tanesi de apartman muhasebesi defteri oluyor. Peki, apartman yönetimi muhasebesi nasıl tutulur? Apartman yönetimi fatura kesebilir mi? İşte, apartman muhasebesi ile ilgili merak edilen hususlar..

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman yöneticisi ücreti ne kadar?

Bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olan apartmanlarda yönetimin kurulması zorunlu oluyor. Apartmana yönetici malikler tarafından seçiliyor. Peki, apartman yöneticisi ücreti ne kadar? İşte apartman yönetici ücretleri..

Apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği!

Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi gibi görevleri yerine getirmek ile mükellef olan apartman yöneticisi isterse bu görevinden istifa edebiliyor. İşte apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği..

Apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Anagayrimenkul, kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Apartman yönetimi ne zaman kurulur?

Bir apartmanda yönetimin oluşturulması, bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde sorunlu oluyor. Peki, ilk apartman yönetimi ne zaman kurulur? Apartman yönetimi nasıl kurulur?

apartman yönetiminde muhasebe Haberi

apartman yönetiminde muhasebe

Apartman yönetimi muhasebesi nasıl tutulur?

Bir anagayrimenkulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölümü varsa, yönetici atanması gerekiyor. Apartmanın bütün bölümleri bir kişinin mülkiyetinde ise, malik kanunen yönetici durumunda oluyor. Apartman yöneticisinin kat malikleri ile yılda en az bir kere toplantı yapması gerekiyor.


Bu toplantılarda konuşulan her konunun alınan kararların yönetim defterine kaydedilmesi ve apartman yönetimi toplantı tutanağına işlenmesi gerekiyor. Bu toplantı tutanağını apartman yöneticisinin bir dosyada saklaması gerekiyor. Apartman yönetimi toplantı tutanağında konuşulacak konular, gündem maddeleri, alınan kararlar, dilek ve isteklerin açıkça belirtilmiş olması gerekiyor. 


Apartman yöneticisinin saklaması gereken belgelerden bir taneside apartman yönetimi muhasebe defteri oluyor. Apartman muhasebesi için apartman yönetimi işletme defteri kullanıyor ve bu defter noterde tasdik ettirilmesi gerekiyor. Peki apartman muhasebesi nasıl tutulur?


Apartman yönetimi muhasebesi..

Apartman yönetimi işletme defteri...