Apartman yönetiminde muhasebesi nasıl tutulur Haberi
Apartman yönetimi muhasebesi nasıl tutulur?
Bir anagayrimenkulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölümü varsa, yönetici atanması gerekiyor. Apartmanın bütün bölümleri bir kişinin mülkiyetinde ise, malik kanunen yönetici durumunda oluyor. Apartman yöneticisinin kat malikleri ile yılda en az bir kere toplantı yapması gerekiyor.
Bu toplantılarda konuşulan her konunun alınan kararların yönetim defterine kaydedilmesi ve apartman yönetimi toplantı tutanağına işlenmesi gerekiyor. Bu toplantı tutanağını apartman yöneticisinin bir dosyada saklaması gerekiyor. Apartman yönetimi toplantı tutanağında konuşulacak konular, gündem maddeleri, alınan kararlar, dilek ve isteklerin açıkça belirtilmiş olması gerekiyor.
Apartman yöneticisinin saklaması gereken belgelerden bir taneside apartman yönetimi muhasebe defteri oluyor. Apartman muhasebesi için apartman yönetimi işletme defteri kullanıyor ve bu defter noterde tasdik ettirilmesi gerekiyor. Peki apartman muhasebesi nasıl tutulur?
Apartman yönetimi muhasebesi..
Apartman yönetimi işletme defteri...