astoria dönüşüm Haberi
Türkiye'nin çeyrek asır önce tanıştığı ve özellikle son 10 yılda sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinde (AVM) doygunluğa bağlı dönüşümün ilk adımları görülmeye başlandı. Halen Türkiye'de, büyük bir kısmı İstanbul ve diğer büyükşehirlerde olmak üzere toplam kiralanabilir alanları 8.4 milyon metrekareyi bulan 300'ü aşkın AVM var. AVM'lerin belirli şehirlerde yoğunlaşması, belirli bir noktadan sonra buralarda yer alan markaların satış verimliliğini düşürmeye başladı. Bunun üzerine markaların AVM'lerde yer alırken daha seçici olması AVM yatırımcılarını bir karar aşamasına getirdi. Yatırımcıların kimi AVM'lerini satarak hastane ya da dersane olması yolunu tercih ederken, kimisi de konsept değiştirerek alanı daha verimli hale getirme yolunu deniyor.
Bulunduğu lokasyon nedeni ile birçok büyük AVM'nin baskısı ile karşı karşıya kalan Astoria da dönüşüm arayışına girenlerden sadece bir tanesi. AVM'nin...