Baumax İstanbul iletişim Haberi
Türkiye pazarına 2010 yılında büyük hedeflerle giren ve 2018’e kadar 50 mağazaya ulaşma hedefi koyan Avusturyalı yapı marketi bauMax’ın Türkiye macerası kısa sürdü. Türkiye ile beraber girdiği Güneydoğu Avrupa pazarında istediği başarıya ulaşamaması ve zarar etmesinin ardından bazı ülkelerden çıkış kararı alan şirket, Türkiye’deki mağazalarını teker teker kapatıyor. İzmit ve Bodrum mağazalarının ardından İstanbul Avcılar’daki mağaza da kepenk indirdi. Türkiye’ye 25 milyon euroluk Samsun mağazası ile adım atan bauMax, 2 yıl içinde İzmit, Eskişehir, İzmir, Ankara, İstanbul ve Bodrum’da 7 mağazaya ulaştı.
‘Memnunuz’ dedi ama...
Sektörde; bauMax’ın Türkiye’de istediği başarıyı yakalayamamasının temelinde büyük metrekareli mağazaları yönetememesi ve yüksek kiraların yattığı belirtilirken Koçtaş’ın başını çektiği devlerle de konsept olarak rekabet edememesinin de etkili olduğu ifade ediliyor.
bauMax’ın Başkanı Martin Essl, 27 milyon euroya...