17 / 02 / 2025

Demiryolu ekipmanları

Demiryolu ekipmanları

Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli

Demiryolu hemzemin geçitleri TBMM gündeminde!

İstanbul Milletvekili Ali Özcan demiryolu hemzemin geçitlerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Özcan sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun yüzde 87'si tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nda incelemelerde bulundu. Bakan Ahmet Arslan, BTK Demiryolu hattının yüzde 87'sinin tamamlandığını söyledi.

Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli inşaatında son durum!

TCDD tarafından yaptırılan ve Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli'nde çalışmalar hız kazandı.

Çin-Özbekistan arası Angren Pab demiryolu tüneli açıldı!

Çin ile Özbekistan arasındaki 20 kilometrelik demiryolu tüneli, Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te yapılan açılış töreni Özbekistan Devlet Başkanı İslam Kerimov ve Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping katılımıyla gerçekleştirildi.

Ahmet Arslan demiryolu projeleriyle ilgili bilgi verdi!

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan: BKT hattı orta vadede 3 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Trabzon Diyarbakır arasında ise demiryolu ile bir kardeşlik hattı kurulacak.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı projesi yıl sonunda tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu (BTK) hattı şantiyesinde çalışanlarla yemek yedi.

Palu-Genç-Muş demiryolu inşaatı çöktü!

Palu-Genç-Muş demiryolu inşaatında iş kazası yaşandı. Demiryolu inşaatında çalışan Ramazan Dağdelen Muş’a yakın bir bölgede açılan tüneli genişletmek için tünel alanına girdiği zaman yaşanan göçüğün altında kaldı.

Adapazarı-İstanbul Demiryolu projesinin ÇED toplantısına tepki!

TCDD tarafından yapılacak olan Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi’nin ÇED toplantısında, vatandaşlar projeye karşı tepki gösterdi.

Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçiş Demiryolu Hattı için evler mi yıkılacak?

Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi'nin ÇED toplantısı gerçekleştirildi. Kartepe ve İzmit'teki mahallelerin sakinleri yerleşim yerlerinin yıkılacağı için projeye tepki gösterdi.

Özbekistan demiryolu taşımacılığında hedef yükseltmeyi planlıyor!

Özbekistan, 4 yıl içerisinde ülkedeki demiryolu sektörünün geliştirilmesi kapsamında 24 adet lokomotif satın alarak, demiryolu taşımacılığını yüzde 20 oranında arttırmayı hedefliyor.

Doğu Karadeniz'e demiryolu yapılacak mı sorusu mecliste!

Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, Doğu Karadeniz'e yönelik demiryolu projelerine ilişkin sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a iletti. İlk sorusu "Doğu Karadeniz'e demiryolu yapılacak mı?" oldu..

Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Hattı'nın ÇED toplantısı 10 Mayıs'ta!

TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından İstanbul ve Kocaeli'de yapılması planlanan Adapazarı- İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi'nin ÇED toplantısı yapılacaktır. Toplantı 2 ilde de 10 Mayıs günü gerçekleşecektir.

Karabük-Zonguldak demiryolu hattı açıldı!

Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Karabük-Zonguldak kesimi açılış töreni Karabük İstasyonu'nda yapıldı.

Demiryolu ekipmanları Haberi

Demiryolu ekipmanları


Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli


Türkiye’nin gündeminde büyük demiryolu projeleri var. Bunların tahmini büyüklüğü yaklaşık 60 milyar lira. Bu projeler yerli demiryolu ekipmanı üreticileri için büyük olanak. Şirketler de bundan yararlanmak istiyorlar. 


Ancak bunun bazı handikapları var. İşveren tarafı, genellikle bilinen uluslararası markalara yöneliyor. Yerli şirketlerden Durmazlar ve Bozankaya sadece birkaç iş alabildi. Yerli işlerin toplamı 100 adedi bile bulmazken, Türkiye bu dönemde farklı projeler için farklı ülkelerin markalarından oluşan 2 bin 36 adet araç alımı yaptı. Dünyanın, bilinen bütün markaları tren setleri sattı. 


Her belediye kendi tercihlerine göre hareket edince Türkiye marka cenneti oldu. Bu da başlı başına...