19 / 05 / 2024

Demiryolu ekipmanları

Demiryolu ekipmanları

Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli

Osmaniye Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma işlemi başladı!

Bahçe ile Nurdağı ilçelerini birbirine bağlayacak, her biri 10 bin 200 metre uzunluğunda olması öngörülen 'Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma makinesi devreye girdi

Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli inşaatında son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesi ile sürüyor.

Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu Projesi bu yıl tamamlanacak!

Yıldırım: "Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye'nin ortaklaşa yürüttüğü en önemli ulaşım projelerinden biri olan Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu Projesi'nde hedefimiz, hattı bu yıl sonuna kadar mutlaka tamamlayıp, tren yürütmektir" dedi.

Aksa Jeneratör Anfaş Otel Ekipmanları Fuarı'na katıldı!

Antalya Expo Center’da 13-16 Ocak tarihleri arasında gerçekleşen Anfaş Otel Ekipmanları Fuarı 408 yerli ve yabancı katılımcı firmaya ev sahipliği yaparak, 27’nci kez Türkiye’den ve dünyadan binlerce profesyoneli bir araya getirdi.

Caretech Havuz ve Ekipmanları Mühendislik İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Caretech Havuz ve Ekipmanları Mühendislik İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Sevgi Kuduğ tarafından 700 bin TL sermaye ile 21 Ocak'ta Ümraniye, Necip Fazıl Mahallesi, Beşparmak Sokak'ta kuruldu.

Seydişehir-Manavgat Demiryolu'nun sözleşmesi imzalandı!

Ön seçim müracaatları 20 Şubat, 12 Haziran'da ihale teklifleri toplanan Seydişehir-Manavgat Demiryolu Projesi Etüt, proje ve mühendislik ihalesini Temat-Su-Yapı-KMG Proje ortak girişimi kazandı. Firma ile sözleşme imzalandı.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu 2016'nın ilk yarısında açılacak!

Demir İpek Yolu olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın 2016'nın ilk yarısında açılması planlanıyor.

Karabük-Zonguldak demiryolu hattı ocak ayında açılıyor!

Türkiye'nin en önemli yük akslarından olan ve toplam 220 milyon euro maliyetle AB standartlarında yenilenen Irmak-Karabük-Zonguldak demiryolu hattının ilk fazı olan Karabük-Zonguldak arası Ocak'ta açılacak.

Çin'in Pan-Asya Demiryolu Ağı'nda inşaat Mayıs 2016'da başlayacak!

Çin ve Tayland arasında imzalanan anlaşma ile Bangkok'un merkez olacağı "Pan-Asya Demiryolu Ağı" projesinde ilk adım atıldı. Projede inşa aşamasının Mayıs 2016'da başlaması öngörülüyor.

Seydişehir-Manavgat Demiryolu Projesi'nin ihalesi yapıldı!

Ön seçim müracaatları 20 Şubat, 12 Haziran’da ihale teklifleri toplanan Seydişehir-Manavgat Demiryolu Projesi Etüt, proje ve mühendislik ihalesini Temat-Su-Yapı-KMG Proje ortak girişimi kazandı.

İstanbul Karaçi demiryolu projesinde son durum!

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği işbirliği ile hazırlanan Konuşan Ekonomi programı bu hafta Iğdır’daydı. Doğu sınırımızın en uzak ili olan Iğdır, İstanbul’dan Karaçiye uzanacak olan demiryolu projesi ile ticarette atağa kalkacak.

Burdur-Antalya demiryolu projesine 22 başvuru!

Burdur'daki demiryolu ağının, Antalya Körfezi'ne ulaştırılması için ilk adım atıldı. TCDD Burdur -Antalya Demiryolu Projesi Etüt, proje, mühendislik ihalesine 22 firma ön seçim müracaatı yaptı.

3. köprüde önce karayolu sonra demiryolu açılacak!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde sona hızla yaklaşılıyor. Gelecek yıl tamamlanması öngörülen 3. köprüde, otoyol ve raylı sistem eş zamanlı tamamlanacak. Önce karayolu ardından demiryolu açılacak.

Demiryolu ekipmanları Haberi

Demiryolu ekipmanları


Demiryolu ekipmanları sektöründe yerli - yabancı tartışması devam ediyor. 20 milyar euroluk projelerden yerliler nasıl pay alacak? Bu konu ihale şartnamelerine girmeye başladı. Daha birçok yeni uygulama gerekli


Türkiye’nin gündeminde büyük demiryolu projeleri var. Bunların tahmini büyüklüğü yaklaşık 60 milyar lira. Bu projeler yerli demiryolu ekipmanı üreticileri için büyük olanak. Şirketler de bundan yararlanmak istiyorlar. 


Ancak bunun bazı handikapları var. İşveren tarafı, genellikle bilinen uluslararası markalara yöneliyor. Yerli şirketlerden Durmazlar ve Bozankaya sadece birkaç iş alabildi. Yerli işlerin toplamı 100 adedi bile bulmazken, Türkiye bu dönemde farklı projeler için farklı ülkelerin markalarından oluşan 2 bin 36 adet araç alımı yaptı. Dünyanın, bilinen bütün markaları tren setleri sattı. 


Her belediye kendi tercihlerine göre hareket edince Türkiye marka cenneti oldu. Bu da başlı başına...