24 / 11 / 2024

Edirne Uzun Köprü UNESCO başvurusu

Edirne Uzun Köprü UNESCO başvurusu

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Edirne Valisi Şahin'in önerisiyle hazırlanan başvuru dosyasını, uygun görmesi halinde UNESCO'ya gönderecek..

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1915 Çanakkale Köprüsü planlanandan 18 ay önce tamamlandı!

2023 metrelik orta açıklığıyla 'dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü' olan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, öngörülenden 18 ay önce tamamlandı ve hizmete sunuldu. Böylece iki kıta birbirine bağlandı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hızlandı!

Çanakkale'nin Lapseki ve Gelibolu ilçeleri arasında inşaatına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hızlandı. 2023 metre ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak köprünün turizmi canlandırması bekleniyor.

Türkiye'nin en uzun köprülerinden Hasankeyf-2 bugün açılıyor!

Bugün hizmete açılacak olan Hasankeyf-2 Köprüsü, hem yeni yerine taşınan Hasankeyf'e ulaşımı sağlayacak hem de Batman-Midyat yolunda baraj geçiş sorununa çözüm sunacak.

1915 Çanakkale Köprüsü'ne anlamlı tasarım! 

18 Mart 2017 tarihinde temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü, için geri sayım başladı. Dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak köprünün Suluca Viyadüğü ayakları da Şehitler Abidesi'nden esinlenerek tasarlandı.

Uzunköprü'deki tarihi taş köprünün restorasyonu TBMM'de!

Edirne'nin Uzunköprü ilçesindeki tarihi taş köprünün restorasyon çalışmalarının ne zaman biteceği meclis gündemine taşındı. CHP'li Gaytancıoğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Hareket Proje, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tabliyelerini taşımaya devam ediyor!

Tamamlandığında dünyanın orta açıklığı en uzun asma köprüsü unvanının sahibi olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün  50 adet Boeing 747 ağırlığındaki tabliyelerin yükleme ve tahliye işlemleri önümüzdeki günlerde yapılacak. 

Edirne Meriç Köprüsü'nün restorasyonu bitti!

Edirne’deki Meriç Köprüsü'nün restorasyonu tamamlandı. Köprülerin restorasyonlarında, yapıldıkları döneme ait malzemeler kullanılarak çalışmalar gerçekleştirildi…

Dünyanın en uzun çift katlı asma köprüsü trafiğe açıldı!

Dünyanın en uzun açıklığa sahip olan çift katlı asma köprüsü, Çin’in Hubei eyaletinin başkenti Wuhan’da önceki gün açıldı.

Almanya'daki Kramer Köprüsü'nün üzerinde binalar var!

Almanya'daki Ortaçağ'dan kalan Kramer Köprüsü Avrupa'nın üzerinden binalarında yer aldığu en uzun köprü olma özelliğine sahip. 

Tarihi Tunca Köprüsü'nün restorasyonu tamamlandı!

Edirne'deki tarihi Tunca Köprüsü'nün restorasyon çalışmaları tamamlandı.

Hasankeyf-2 Köprüsü'nün iki yakası birleşti!

Batman Hasankeyf'te iinşa edilen ve Türkiye'nin en uzun köprülerinden biri olacak Hasankeyf-2 Köprüsü, Eylül sonunda tek yönlü hizmete açılacak.

Tarihi Tunca Köprüsü yeniden inşa edilecek!

Edirne'de Tarihi Tunca Köprüsü'nde restorasyon çalışmalarına başlandı. Çimento kullanılmadan restore edilecek köprü aslına uygun olarak yeniden inşa edilecek.

Edirne Uzun Köprü UNESCO başvurusu Haberi

Edirne Uzun Köprü UNESCO başvurusu

Edirne Valisi Dursun Ali Şahin'in girişimleriyle, II. Murat zamanında yaptırılan ve "dünyanın en uzun taş köprüsü"  olarak bilinen Uzun Köprü'nün, UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'ne alınması çalışmaları sürüyor.

Başvuru için Edirne Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Hacıoğlu başkanlığında ekip oluşturuldu. Ekip köprünün listeye neden alınması gerektiğine ilişkin özellikleri sıraladığı başvuru dosyasını tamamlayarak Kültür ve Turizm Bakanlığına gönderdi.Bakanlık, dosyayı inceleyerek uygun görmesi halinde UNESCO'ya sunacak. Uluslararası Anıtlar ve Sitler Konseyi'nin (ICOMOS) raporları doğrultusunda, Uzun Köprü'nün UNESCO Dünya Kültür Mirası geçici listesine alınıp alınmayacağına karar verilecek.


 " Kültürel ve jeopolitik bağlantı noktası" 

Başvuru dosyasında, Uzun Köprü'nün dikkat çekici özelliklerine yer verildi. Dosyada, anıtsal su yapısının, kullanılan malzemenin seçimi, ayakların yerleştirilmesi, kemer açıklıklarının belirlenmesi, yükseklik eğimlerinin hesaplanmasındaki mühendislik bilgisi sayesinde, uzunluğuna rağmen, zorlu doğa şartları...