emlak vergisi beyanı için istenen belgeler Haberi
Emlak vergisi ödenirken istenen belgeler!
Yeni gayrimenkul satın alımlarında gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye beyanname verilmesi gerekiyor. Peki kimler emlak vergisi beyannamesi verir? Emlak vergisi beyanı için istenen belgeler nelerdir?
Bilindiği üzere emlak vergisi gayrimenkulün alındığı ilk sene ödenmiyor. Vergi mükellefiyeti, gayrimenkulün satın alındığı yılın bir sonraki senesinde başlıyor. Ancak beyanname için aynı durum söz konusu değil.
Emlak vergisi için beyannamelerin gayrimenkulün alındığı senenin sonuna kadar verilmesi gerekiyor.
Emlak vergisi beyannamesini; Binanın maliki,varsa intifa hakkı sahibi, her ikisi de yok ise binaya ve araziye malik gibi tasarruf edenler verir.
Emlak vergisi ödenirken istenen belgeler..
Emlak vergisi beyannamesi için; tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, vergi...