Emlak vergisi beyannamesi için gerekenler Haberi
Emlak beyanında gerekli belgeler!
Taşınmaz mal satın alan kimseler, 1319 sayılı kanun gereğince emlak vergisi mükellefi oluyor. Vergi mükellefi değişikliğinin ve yeni malikin kim olduğunun belediyeye bildirilmesi gerekiyor.
Tapu veya tapular ile nüfus bilgileri gerekli oluyor. Mükellefin ilçe belediyesinde emlak vergisi beyanname formunu doldurmaları gerekiyor.Emlak beyanı örneği ve bu fomun nasıl doldurulması gerektiği şu şekilde sıralanıyor:
EMLAK VERGİSİ BİLDİRİMİ (BİNA)
................. BELEDİYE BAŞKANLIĞINA
................. İL-İLÇE-BELDE
Emlak Vergisi Sicil No: .................
Vergi Kimlik Numarası: .................
MÜKELLEFİN
Soyadı
Adı (Kurum İse Unvanı)
Baba Adı
Doğum Yeri/Tarihi
Nüfusa K. Olduğu Yer
Uyruğu
Cilt No
Aile Sıra No
Sıra No
İKAMET ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
Dire No
İl - İlçe
İŞYERİ ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
İl-İlçe
Telefon
TABLO II-BİNA BİLDİRİMİ
BİNAYA AİT BİLGİLER
1. Belediye sınırları veya mücavir alanlar içinde ise Belediyenin adı
2. Bulunduğu köy veya mahallenin adı
3. Cadde veya sokağı (değer bakımından farklı bölgede ise farklı bölgenin adı)
4. Kapı ve Daire No
5....