22 / 11 / 2024
fuzul

Emlak vergisi beyannamesi için gerekli evraklar!

Emlak vergisi beyannamesi için gerekli evraklar!

Gayrimenkul sahiplerinin emlak vergilerini ödeyebilmeleri için, ilk olarak emlak vergisi beyannamesi vermesi gerekiyor. Peki, Emlak vergisi beyannamesi için gerekli evraklar neler?




Emlak vergisi beyannamesi için gerekli evraklar!

Mesken,işyeri,arsa ve arazi sahiplerinin 1319 Emlak Vergisi Kanunu gereğince emlak vergisi ödemesi gerekiyor. Emlak vergisi ödemeleri taşınmazın bulunduğu belediyeye bildirim yaparak ödeniyor. 


Emlak vergisi kanunu gereğince, taşınmaz mal sahibi olan kimseler belli bir süre içerisinde edindikleri taşınmaz malları belediyeye bildirmesi zorunlu oluyor. Gayrimenkul sahiplerinin belediyeye verdikleri bildirim formuna emlak vergisi beyannamesi deniyor.


Emlak beyannamelerinin belediyeye en geç gayrimenkul tapusunun alındığı yılın sonuna kadar olarak belirleniyor. Ancak eğer alınan gayrimenkulün inşaatı tamamlanmadıysa, inşaat tamamlandıktan ve tapu alındıktan sonra aynı yıl içinde beyannamenin verilmesi gerekiyor. Emlak vergisi beyannamesi verebilmek için belediyeden istenen bazı evrakların temin edilmesi gerekiyor. Emlak Vergisi Beyannamesi için hangi belgeler gerekiyor?


Emlak vergisi beyannamesi için gerekenler!

1.Tapu fotokopisi

2.Nüfus cüzdanı fotokopisi

3.Binalar için yapı kullanma izninin fotokopisi

4.Binanın bulunduğu adres

5.Beyan sahibinin ikamet adresi

6.Vergi numarası


Emlak vergisini kimler öder 2015?


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com



Geri Dön