Emlak vergisi ödemek için gerekli belgeler!
Gayrimenkul sahiplerinin her sene ödemesi gereken emlak vergisinin 2015 yılı için ödeme dönemi devam ediyor. Peki, ilk defa vergi ödeyeceğinizi düşünelim. Emlak vergisi ödemek için gerekli belgeler nelerdir, diyorsanız işte yanıtı...
Emlak vergisi ödemek için gerekli belgeler!
Ev, dükkan, arsa ve arazi sahiplerinin her sene ödemesi gereken emlak vergisinin 2015 yılı için ödeme dönemi devam ediyor. İki eşit taksit halinde ödenebilen verginin ilk taksit ödemeleri Mart ayı itibarıyla başlamıştı.
Hala vergi borcunu ödememiş mükelleflerin ödeme yapmaları için son 5 günü bulunuyor. Peki, emlak vergisi ödemek için gerekli belgeler nelerdir?
Emlak vergisi ödemek için bağlı olunan belediyeye gidilerek Kimlik bilgileri görevli memura iletiliyor. Sistemde gözüken emlak vergisi bedelinin mükellef tarafından ödenmesi gerekiyor.
Peki yeni gayrimenkul satın alanlar emlak vergisi için ne yapacak?
Yeni gayrimenkul satın alan kimselerin mükellefiyeti bir sonraki sene başlıyor. Ancak satışın gerçekleştiği senenin sonuna kadar beyanname verilmesi gerekiyor.
Emlak vergisi beyannamesi için; tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, vergi numarası, o yıla ait bedelde damga pulu ile birlikte ilgili olduğu belediyenin Gelir Servisine başvurulması gerekiyor.
Gayrimenkuller için ödenmesi gereken emlak vergisi, belediyelere ödeniyor. Emlak vergisi için ödenecek bedel rayiç bedeller üzerinden emlak vergisi oranlarının hesaplanması ile tespit ediliyor.
Hisseli ev emlak vergisi 2015!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com