Ev tekstili yarışması Haberi
Türkiye’nin geleceğinin katma değeri yüksek ürünler ihraç etmekte olduğundan yola çıkan ev tekstili sektörü, Ar-Ge ve tasarıma ağırlık vererek AB pazarında yerini sağlamlaştırdı. Sektör 2013 yılının ilk 10 ayında Avrupa’daki en büyük 5 pazara ihracatını geçen yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 16 artırmayı başardı.
AB ülkelerinin ev tekstili ithalatı yüzde 4 gibi sınırlı bir artış gösterirken, Türkiye bu pazardaki payını büyütmeye devam ediyor. Özellikle 5 büyük ülkeye yönelik yüzde 16’lık ihracat artışının arkasında Ar-Ge ve tasarım olduğunu belirten Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin güçlü markaları ve tasarımlarıyla Avrupa’yı tekrar fethetmekte olduğunu söyledi.
Burkay’ın verdiği bilgiye göre; Ocak-Ekim 2013 tarihleri arasında, geçen yılın aynı dönemine göre, Almanya’ya ihracat yüzde 15 artışla 475 milyon dolar, Fransa’ya yüzde 26...