Extended Stay Sistemi Haberi
Uzun konaklama otel sektörünün en yüksek kar marjlı konsepti olarak bilinmesine rağmen hala Amerika dışında çok yaygın değil. Kar marjını yükselten en önemli faktör, maliyetin düşük olması. Zira inşaatın genelde biraz daha maliyetli olması karşısında işletme maliyeti yani dar hizmet kapsamı, kısıtlı oda servisi, restoranların bulunmaması gibi unsurlar, uzun vadede kar marjını yükselterek yüzde 60’lara kadar çıkabiliyor.
Uluslararası büyük otel zincirlerinin neredeyse tamamının portföylerinde uzun konaklama konsepti bulunuyor. Örneğin Hyatt House, ResidenceInn (Marriott), HomewoodSuites (Hilton) veya CandlewoodSuites (IHG). Uluslararası markalar uzun konaklama tabirini 5 gecelik konaklamadan sonra kullanıyor ve ortalama konaklama süresi 14 gün. İstanbul’da ise uzun konaklama otellerine en çok Galata ve Taksim civarında rastlanıyor ve daha çok 1 yıldan fazla kalan “expat”’lara hitap ediyor.
Bu nedenle Türkiye’de uzun konaklama,...