gayrimenkulde uşaklar arası yaşanan farklılıklar Haberi
Gayrimenkul edinimlerinde kuşaklar arası yaşanan farklılıklar hem üreticileri hem de pazarlama faaliyetlerindki emlak işletmelerini yeni arayışlara yönlendiriyor.
Konuya ilişkin değerlendirmeler yapan Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı “Değişen kuşakların etkisi ile yeni pazarlama ve satış modelleri geliştirmek gerekiyor. Gayrimenkule ilişkin araştırmalar artık internet üzerinden başlıyor ve bu aramaların yüzde 77’si mobil üzerinden gerçekleşiyor. GYODER raporuna göre X kuşağı için gayrimenkul önemli bir ihtiyaç iken, Y kuşağında özgürlükçü bir yaklaşım söz konusu. Hatta Z kuşağında ise mülkiyet kavramı oldukça zayıflıyor” diye konuştu.
Yaşam Alanları Küçülüyor
Özelmacıklı “TÜİK İstatistiklerle Aile sonuçlarına göre hane halkı büyüklüğü azalma eğilimi göstererek 3,4 kişi oldu. Tek kişilik hanehalklarının oranının ise 2014 yılında yüzde 13,9 iken 2018 yılında yüzde 16,1'e yükseldiği görüldü. Bu durum bizlerin gayrimenkul pazarlamasında küçük...