10 / 05 / 2024

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı

İstanbul'daki Gebze-Halkalı banliyö hattı 2012'de kapatıldı. Hatların 2015'te açılması gerekiyordu. Ama açılış 2017'ye ertelendi. Banliyö hatlarındaki ertelenme nedeni "gizli" olduğu gerekçesi ile açıklamadı.

Çerkezköy-Kapıkule demir yolu hattının yüzde 50'si tamamlandı!

Merakla beklenen Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kısmındaki çalışmaların yüzde 50 'si tamamlandı.

Gebze-OSB metro hattı 2023'te hizmete açılacak!

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın 2023 senesinde Gebze-OSB metro hattının hizmete açılacağını dile getirdi.

Kirazlı-Halkalı Metro Hattı 2023'ün ilk yarısında tamamlanacak!

Kirazlı-Halkalı Metro Hattı'nda çalışmalar 27 Mart'ta çalışıyor. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç.Dr. Pelin Alpkökin, hattaki çalışmalara ilişkin "Yapım işlerine hızlıca başlayacağız. 2023'ün ilk yarısında İstanbul'a kazandırmak için bütün çabamızla çalışacağız" dedi.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın yapımında hafriyatlar meclis gündeminde!

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın yapımında ortaya çıkan hafriyatın çevredeki meralara dökülmesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Aygun, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

İstanbul Havalimanı-Halkalı metro hattı ne zaman açılacak?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattını gelecek yıl açmayı hedeflediklerini belirterek, bu açılıştan bir yıl sonra 32 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Halkalı metro hattını hizmete almayı amaçladıklarını dile getirdi.

Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı'nı bakanlık yapacak!

Kocaeli'de inşaatına başlanılması planlanan Gebze Organize Sanayi Bölgesi (OSB)-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı'nın yapımını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı üstlenecek.

Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı'nı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yapacak!

Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı'nın yapımı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek.

Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı emlak fiyatlarını uçurdu!

76 kilometre uzunluğundaki Gebze-Halkalı tren hattı açıldı. Hat, konut fiyatlarını da etkiledi. İstasyon bulunan ilçelerde fiyatlar yüzde 100’ü aşan oranda artış gösterdi..

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı konut fiyatlarını artırdı!

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı vatandaşların hizmetine açıldı. 76 kilometrelik hat geçtiği ilçe ve semtleri değerlendiriyor. Son 4 yılda en yüksek konut fiyat artışı Yeşilköy, Üsküdar ve Gebze'de oldu.

Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı ilk yolcularını taşıdı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açmış olduğu Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı seferlerine başlanıldı. Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı ilk yolcularını taşıdı. 

Halkalı-Gebze Banliyö Hattı nerelerden geçecek?

Gebze-Halkalı Banliyö Banliyö Hattı'nın açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından İstanbul Kartal'da gerçekleştirildi. Peki Gebze-Halkalı Banliyö Banliyö Hattı nerelerden geçecek? İşte, Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nın durakları... 

Binali Yıldırım, Gebze-Halkalı Banliyö trenini kullandı!

AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Yıldırım,  Gebze-Halkalı Banliyö trenini kullandı... 

Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya düştü!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Gebze-Halkalı Banliyö Projesi, İstanbul için sadece bir banliyö demir yolu hattı değil bu hat İstanbul’un tüm raylı sistemlerini birleştiren ana omurgadır'' diye konuştu. 

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı Haberi

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı

ULAŞTIRMA Bakanlığı, Marmaray Projesi kapsamında 4 yıl önce kapatılan Gebze-Halkalı arasındaki banliyö tren hatlarındaki gecikmenin nedenini "gizli" olduğu gerekçesi ile açıklamadı. Eski CHP Milletvekili Haluk Eyidoğan, 4 yıldır ana hat ve banliyö trenlerini kullanan toplam 36 milyon kişinin mağdur olduğuna dikkat çekerek kamuoyunun aydınlatılmasını istedi. 


İLK SÖZLEŞME TAHKİME GİTTİ 

Projenin temelini oluşturan Gebze-Halkalı arasındaki 76.6 km'lik bölüme ilişkin "Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve elektronik mekanik sistemler" başlıklı "CR1" işi için ilk ihale 2006'da yapıldı. İhaleyi alan Fransa-Japonya-Türkiye ortak girişimi AMD ile sözleşme haziran 2007'de imzalandı. Bu iş için Avrupa'daki bankalardan toplam 867 milyon Euro kredi alındı. Ancak 2010'un Temmuz ayında AMD "mevcut sözleşme şartlarında projeye devam edemeyecekleri" gerekçesiyle projeyi feshetti ve uluslararası tahkime gitti. CR1 işi iptal edilince CR3 adlı yeni sözleşme,...