22 / 12 / 2024

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74'ü tamam!

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74'ü tamam!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74'ünün tamamlandığına dikkat çekti ve yeni hızlı tren hatları ile ilgili de konuştu. İşte  o açıklama...



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı TBM-1 Işık Görme Töreni'nde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, söz konusu açıklamasında yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın yaklaşık 8,4 kilometrelik kesimini meydana getiren  Halkalı-Ispartakule arasındaki tünelde ışık görüldüğüne dikkat çekti. Asya ile Avrupa arasında en kısa, güvenli ve ekonomik koridor şeklinde değerlendirilen İpek Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesine çok önem verdiklerinin altını çizen Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı olarak bilinen projenin toplam uzunluğunun yaklaşık 229 kilometre olduğuna vurgu yaptı. 

Uraloğlu, hattın, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etapları olacak şekilde 3 etaptan meydana geldiğini aktardı ve "Tüm etapların bitirilmesiyle mevcut hat kapasitesini 4 kat arttırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresini 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8 saatten 3,5 saate indirmeyi planlıyoruz" ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, bu etapta 8,4 kilometre uzunluğunda yeni demir yolu hattının tamamının altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon imalatlarını gerçekleştirdiklerinin de altını çizdi. 

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74 ü tamam!

HALKALI-ISPARTAKULE ETABININ YÜZDE 74'Ü TAMAM 

Bakan Uraloğlu, proje çerçevesinde giriş noktası olan Halkalı kesiminde TBM portal imalatlarını bitirdiklerini dile getirdi ve sözlerine şu şekilde devam etti:

"Bugün itibarıyla da TBM makinalarıyla kazıları gerçekleştirilen 6,4 kilometre uzunluğundaki çift tüplü tünelimizden arkamda gördüğünüz TBM-1 Tüneli'ndeki kazı çalışmalarımızı bitirip ışık görme aşamasına gelmenin mutluluğunu yaşıyoruz. TBM-2 tünelimizin kazı çalışmalarında ise yüzde 80 ilerleme gerçekleştirdik. En kısa sürede oradaki kazı çalışmalarını da tamamlayacağız. Halkalı-Ispartakule etabımız genelinde yüzde 74 ilerleme sağladık ve çalışmalarımızı 2025 sonunda tamamlamayı planlıyoruz. Çalışmalar bitirildiğinde Ispartakule'den devam edecek 67 kilometrelik hatla İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine, oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz."

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Halkalı-Çerkezköy Demiryolu Hattı'nın ulusal demir yolu ağının önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray'ın devamı şeklinde de  Halkalı'dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacağına dikkat çekti ve şu ifadeleri kullandı:

"Işığı gördüğümüz tünelle Halkalı'dan Ispartakule'ye erişerek Ispartakule ile hinterlandındaki Esenyurt ilçesi ve Bahçeşehir semtindeki vatandaşlarımız İstanbul'un raylı sistem ağına kavuşacak. Bu şekilde özellikle sabah ve akşamları işe gidiş ve işten çıkış saatlerinde metropole ulaşmak isteyen bu bölgedeki 3,1 milyon insanımız  Marmaray  üzerinden; Halkalı İstasyonu'ndan YHT ve yapımını sürdürdüğümüz Halkalı-İstanbul Havaalanı Hattı'na, Ataköy İstasyonu'ndan Ataköy-Olimpiyat Metrosu'na, Bakırköy İstasyonu'ndan Bakırköy-Kayaşehir Metrosu'na, Kazlıçeşme'den Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattımıza, Yenikapı'dan Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı ve Yenikapı-Hacıosman metro hatlarına, Söğütlüçeşme'den metrobüse, Ayrılıkçeşmesi'den Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu'na, Üsküdar'dan Üsküdar-Ümraniye-Samandıra Metrosu'na, Bostancı'dan Bostancı-Dudullu Metrosu'na ve Gebze İstasyonu'na kadar gidecek."

Uraloğlu, Ispartakule'nin devamında Çerkezköy'e kadar uzanan 67 kilometre uzunluğa sahip güzergahtaki çalışmalara Çerkezköy tarafından başladıklarını kaydederek, gelecek dönemlerde Ispartakule'dengiden bölümünde Bahçeşehir ve Çatalca istasyonlarını inşa ederek Çerkezköy'e ulaşacaklarına vurgu yaptı. 

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74 ü tamam!

KAPIKULE-ÇERKEZKÖY ETABI DA 2025'İN SONUNDA TAMAMLANACAK 

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabının finansmanında kısmen Avrupa Birliği fonu kullandıklarına vurgu yaparak, toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasında olduklarının altını çizdi. 

Proje çerçevesinde, Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binası yaptıklarına dikkat çeken Uraloğlu, "Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık. Bu etabımızın çalışmalarını da aynı Halkalı-Ispartakule etabımız gibi 2025 sonunda tamamlamayı planlıyoruz" diye konuştu. 

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'ni AB işbirliğiyle uzun zamandır hayata geçirmek amacıyla gayret gösterdiklerini belirtti ve "Demir raylar üzerinde süzülecek trenlerimiz sadece yolcu ve yük taşımayacak, insanımızın hayatına yeni bir soluk katacaktır. Bu hatla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük yararlar sunacaktır" ifadelerini kullandı. 

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74 ü tamam!

YENİ HIZLI TREN HATLARINDA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Türkiye'nin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demir yollarında yeni bir çağ başlattıklarını belirterek, 2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğunun 13 bin 919 kilometreye yükseldiğini söyledi.

Şu anda Halkalı-Kapıkule ile birlikte Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri hızlı tren hatlarının yapım çalışmalarına devam edildiğini anlatan Uraloğlu, "Kars-Aralık-Iğdır-Dilucu Demiryolu Projesi ve Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesi'nin ihalelerini de yaptık ve yapımlarına en kısa zamanda başlayacağız. Delice-Çorum- Samsun Hızlı Tren Hattı'nın Delice-Çorum arasının ihalesini yakında yapıyoruz. 2053 yılı hedeflerimiz doğrultusunda demir yolu hat uzunluğumuzu 28 bin 600 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.

Kiracısını tahliye etmek isteyen ev sahipleri dikkat! Tahliye hakkını kaybedebilirsiniz!

Bakan Şimşek açıkladı: Kira ve eğitimdeki artış enflasyondaki düşüşü sınırlandırıyor!

Altınlarını bozduranlar konuta yöneldi! Yatırımcıların çoğu 1+1 ev alıyor!


Geri Dön